دکلره مو و روش های انجام آن

دکلره مو و روش های انجام آن

دکلره مو 

از گذشته تا به امروز، زیبایی برای خانم‌ ها امری مهم بوده و همیشه به دنبال تغییر در چهره خود بوده اند. این که بتوان کاری کرد که چهره زیبا تر به نظر برسد، مسلما حسی خوبی را در فرد ایجاد می کند. به طور معمول، شروع کننده این تغییرات، مو است.

هنگامی که به چهره یک فرد نگاه می کنید، ناخودآگاه اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند، مو و مدل موی آن فرد است. این شاید عجیب به نظر برسد اما یک حقیقت غیر قابل انکار است.

رنگ کردن و دکلره کردن مو، یکی از هزاران ایده برای زیبا تر کردن مو می باشد. اگر مو هایی تیره دارید و  می خواهید رنگ های مختلف را  امتحان کنید، این امر ممکن است کمی برای شما محدودیت ایجاد کند‌. اما این بدان معنا نیست که شما هرگز نمی توانید مو های تیره خود را رنگ کنید. دکلره ، یک گزینه خوب برای افرادی است که مو هایی تیره داشته و دوست دارند آن ها به راحتی رنگ کنند. در ادامه مطلب، تمام نکات مربوط به دکلره کردن مو را به اتفاق یکدیگر بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

دکلره مو و روش های انجام آن

دکلره چیست؟

همان طور که گفته شد، دکلره یا همان دکلراسیون (decoration)، یکی از مراحل رنگ کردن مو است. در واقع دکلره مو به معنی از بین بردن رنگ مو می باشد.‌ هنگامی که این ماده با مو برخورد می کند، رنگدانه ها مو از بین رفته و رنگ مو اصلی مو از بین می رود. دکلره قبل از رنگ کردن مو، کمک بسیار زیادی به زیبا تر شدن رنگ‌ مو می کند.   اکثرا برای از آب در آوردن رنگ های روشن از دکلره استفاده می شود.

 

حتما مطالعه کنید
کراتین مو چیست | انواع کراتینه مو | مراحل حفظ مو پس از کراتینه | فواید کراتینه مو

مواد مورد نیاز برای دکلره مو

✓ پودر دکلره: امروزه برند های مختلفی پودر های دکلره را تولید و عرضه می کنند. این پودر عمدتا در سه گروه تقسیم می شوند:

  • پودر های دکلره آبی: شاید بتوان گفت که موثر ترین پودر دکلره، پودر های آبی هستند. آن ها بیشتر برای مو های کاملا مشکی به کار می رود. در صورتی که قصد دارید هایلایت کنید، استفاده از این نوع پودر پیشنهاد نمی شود. چرا که این ماده در صورت برخورد با فویل، بسیار داغ شده و ممکن است به مو آسیب جدی وارد کند.
  • پودر های دکلره سفید: بهترین گزینه برای هایلایت با فویل، این گزینه است. چرا که از قدرت متوسطی برخوردار می باشد.
  • پودر های دکلره بنفش: این پودر قدرت نسبت کمی داشته و بیشتر برای دکلره کردن مو های بدن استفاده می شود. علاوه بر این، برای افرادی که مو های حساسی دارند نیز، پیشنهاد می شود.

 

✓ اکسیدان: اکسیدان در واقع مکمل رنگ مو و دکلره است. این ماده در مراحل رنگ کردن مو، مانند یک کنشیار عمل می کند. اکسیدان ها نیز سه نوع هستند. اکسیدان ۶ درصد (برای دکلره مو های نازک و موهای بدن)، اکسیدان ۹ درصد (جهت دکلره و هایلایت مو های معمولی) و اکسیدان ۱۲ درصد (جهت دکلره و هایلایت مو های ضخیم و تیره).

 

نحوه انجام دکلره

و اما به بخش طریقه انجام دکلره مو می رسیم. ابتدا برای این که مواد دکلره به پوست شما آسیبی وارد نکنند، پیشنهاد می شود که گردی صورت خود را چرب کنید.‌ (نکته: یک روز قبل از انجام دکلره مو های خود را با شامپو نشویید). سپس حدود ۱۳۰ میلی لیتر اکسیدان را با یک پیمانه پودر دکلره مخلوط کنید. این مقادیر با توجه به حجم مو ها، متغیر می باشد. حال اگر خودتان می خواهید عمل دکلره را انجام دهید، به دو آینه برای دیدن مو های پشت سر، نیاز است.

 

حتما مطالعه کنید
دلایل زود سفید شدن مو در بانوان

بعد از انجام این مراحل، مو های خود را به چهار بخش تقسیم کنید. برای راحتی در کار، می توانید قسمت های دکلره شده را با گیر جدا کنید. سپس برای آغاز کار، قسمتی از مو های خود را با قلمو جدا کرده و از فاصله یک سانتی متری کف سر، شروع به رنگ آمیزی کنید. سپس این کار را به صورت مکرر انجام داده تا تمام مو هایتان به دکلره آغشته شود. در مرحله آخر، مو های خود را با آب ملایم شستشو کرده و با یک نرم کننده آن ها را بشویید تا اثری از دکلره روی موهایتان باقی نماند.

انجام دکلره

عوارض دکلره مو و راه های کاهش آن

عوارض های دکلره مو، می تواند خیلی از افراد را از انجام این امر باز دارد. با این همه، هنوز نکاتی هستند که باعث جلوگیری از آسیب های احتمالی می شوند. برخی از این نکته عبارتند از:

  • بیش از دو بار در سال دکلره نکنید. در غیر این صورت پیاز مو ضعیف شده و اسیب می بیند. علاوه بر این، مو ها دیگر لطافت سابق خود را بدست نیاورده و خشک می شوند.
  • از برند ها و مارک خوب برای دکلره کردن مو های خود استفاده کنید.
  • اگر برای اولین بار است که دکلره کل کنید، بهترین که این کار را به یک فرد با تجربه بسپارید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  • برخی از افراد به مواد دکلره حساس بوده و دچار التهاب می شوند. پیشنهاد می شود قبل از روند کار، بخشی از مواد را روی قسمتی از موی خود امتحان کرده و منتظر بمانید تا مطمئن شوید که هیچ خطری موهایتان را تهدید نمی کند.
  • حین انجام دکلره، اگر قسمتی از مو را کشیدید و متوجه شدید که کش می آید، سریعا آن را شستشو دهید.
  • اگر در آموزشگاه آرایشگری زنانه به عنوان مدل برای دوست خود که مشغول گذراندن دوره آموزش رنگ و  مش هست قرار گرفته اید حتما اگر حساسیت به مواد رنگ و یا دکلره دارید از قبل بیان کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • اگر موهایتان توسط آرایشگر دکلره می شود، آرایشگر را از جنس موهایتان با خبر سازید تا بتواند مناسب ترین نوع دکلره را برای شما انتخاب کند. نکته: در صورتی که موهای روشنی دارید، نیازی به دکلره نیست.
  • اگر باردار هستید، به هیچ عنوان دکلره نکنید؛ به خصوص در ماه های پایانی. چرا که ممکن است این مواد شیمیایی به جنین آسیب وارد کند.

 

حتما مطالعه کنید
شناخت ابزار و لوازم مش کردن مو

عوارض دکلره و راه های کاهش آن

 

کلام آخر: همان طور که دیدید، در این مطلب، تمامی نکات مربوط  به دکلره کردن مو را بیان کردیم. دکلره یک اقدام زیبایی است که به طور معمول ، قبل از انجام رنگ اصلی مو، انجام می شود. دکلره رنگ اصلی مو را از بین برده و باعث زیبا تر شدن رنگ دلخواه شما می شود. دکلره سه نوع است که  مدل آن با توجه به جنس و شرایط مو های شما، انتخاب می شود. امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

پیشنهاد ما به شما

لوازم مش کردن مو

شناخت ابزار و لوازم مش کردن مو

 لوازم مش کردن مو آرایش کردن از گذشته تا به امروز دارای اهمیت زیادی نزد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *