مواد طبیعی تقویت کننده ناخن

 آشنایی با مواد طبیعی تقویت کننده ناخن

تقویت ناخن

 آشنایی با مواد طبیعی تقویت ناخن کمک می کند تا ناخن های جذاب و زیبایی داشته باشیم. هرخانمی تمایل دارد ناخن‌های زیبایی داشته باشد. اما با انجام کارهای روزمره خانه و قرار گرفتن دائمی ناخن ها در معرض رطوبت و مواد شوینده، آنها را شکننده و ضعیف می کند.

 ناخن‌ها در اثر بی‌توجهی و مراقبت نکردن ضعیف می‌شوند  و از علائم ضعیف شدن ناخن‌ها می‌توان به شکستن آسان، خشکی ، شکنندگی، کندی رشد، علاوه بر زرد شدن و تغییر رنگ اشاره کرد.

سه عامل اصلی باعث شکنندگی ناخن‌ها می‌شود که مهم‌ترین آنها افزایش سن، استفاده طولانی مدت از لاک ناخن و قرار گرفتن مکرر در معرض آب و مواد شوینده است.

در برخی از موارد ناخن های شکننده ممکن است تحت تاثیر بیماری خاصی از جمله کم کاری یا پرکاری تیروئید، بیماری های ریوی، پسوریازیس، گلسنگ، اگزما، کم خونی و عفونت قارچی باشد.

 در این مقاله سعی شده است شما را با مواد طبیعی تقویت کننده ناخن و به تبع آن داشتن ناخن های جذاب آشنا کنیم با ما همراه باشید.

تقویت ناخن ها

سرکه سیب یک ماده طبیعی تقویت کننده ناخن

سرکه سیب یک روش خوب برای تقویت ناخن های ضعیف است. زیرا حاوی مواد مغذی مانند ویتامین ها، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن است، علاوه بر این، سرکه سیب حاوی اسید مالیک و اسید استیک است که با عفونت هایی که ممکن است ناخن ها را تحت تاثیر قرار دهد مبارزه می کند.

حتما مطالعه کنید
نکاتی برای داشتن ناخن های جذاب

مواد لازم: به مقدار مساوی سرکه سیب و آب.

روش استفاده: سرکه سیب را در آب مخلوط کنید، سپس ناخن ها را برای چند دقیقه در این محلول خیس کنید، و به آرامی ناخن ها را ماساژ دهید. این روش یک بار در روز انجام شود و در عرض چند روز متوجه خواهید شد که ناخن ها بسیار قوی تر شده اند.

تقویت ناخن با وازلین

اگرچه وازلین از مشتقات نفتی است ولی سالهای طولانی است که به محبوب ترین مرطوب کننده پوست، ناخن و لب تبدیل شده است. روش استفاده از وازلین برای مرطوب کردن و تقویت ناخن ها بدین صورت می باشد.

1: دستانتان رو با آب و صابون بشورید

2: ناخن های خود را به خوبی با وازلین ماساژ دهید و بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند.

3: دست های خود را با آب بشویید و از داشتن ناخن های مرطوب و براق لذت ببرید.

4: می توانید آن را 3-5 بار در هفته تکرار کنید.

روغن زیتون، عسل و تخم مرغ برای تقویت ناخن 

این مخلوط علاوه بر آبرسانی به دست، برای تقویت ناخن ها استفاده می شود و نتیجه استفاده از آن در عرض 2 تا 3 هفته ظاهر می شود.

مواد لازم: 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون. دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی . یک عدد تخم مرغ

طرز تهیه: روغن زیتون را روی حرارت بگذارید تا گرم شود. تخم مرغ را با همزن بزنید سپس روغن، عسل و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و ناخن ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در مخلوط بزارید. در پایان دست ها را فقط با آب گرم و بدون استفاده از صابون باید شست. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

حتما مطالعه کنید
آشنایی با شیوه های کاشت ناخن

ناخن ها را فقط با سیر تقویت کنید

اثربخشی سیر به عنوان تقویت کننده ناخن به دلیل وجود ویتامین C و سلنیوم آن است که رشد ناخن را تحریک کرده و به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد میکروب عمل می کند.

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین E است که خون رسانی به ناخن ها را افزایش می دهد و به درمان ناخن های ضعیف یا ترک خورده کمک می کند.

استفاده ازروغن زیتون به شرح زیر می باشد:

1: ابتدا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید.

2: سپس ناخن ها را با روغن به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.

3: تا صبح روز بعد دستکش بپوشید.

روش دیگر استفاده از مخلوط نمک و روغن زیتون

ناخن ها را می توان با نمک و روغن زیتون به صورت زیر بلند و تقویت کرد:

مواد لازم : 1 قاشق غذاخوری نمک، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 2-3 فنجان آب.

روش استفاده:مواد را در یک کاسه بریزید. خوب هم بزنید تا نمک کاملا حل شود.دستان خود را به مدت 15-20 دقیقه در مخلوط غوطه ور کنید.دست های خود را به خوبی بشویید و سپس با هر مرطوب کننده موجود آن ها را مرطوب کنید.این  روش را می توان برای چند روز تکرار کرد تا به نتیجه دلخواه برسید.

مواد طبیعی تقویت کننده ناخن

استفاده از پوسته تخم مرغ برای تقویت ناخن

پوسته تخم مرغ یکی از دستور العمل های خانگی موثر در تقویت و رشد ناخن است. زیرا حاوی درصد بالایی از عناصر تقویت کننده و محافظت کننده از ناخن ها مانند آهن (اسید فولیک)، کلسیم، پروتئین و مواد معدنی است. پوست تخم مرغ را در مخلوط کن برقی آسیاب کرده و مقداری بادام هم به آن اضافه کرده و روزانه یک قاشق چایخوری از مخلوط را با آب ولرم میل کنید.این روش را به مدت یک ماه ادامه دهید تا نتایج رضایت بخشی حاصل شود.

حتما مطالعه کنید
قلم کاشت ناخن

نکاتی برای محافظت از ناخن ها

برای محافظت و بلند کردن ناخن ها باید موارد زیر رعایت شود:

1: ناخن ها را در یک جهت سوهان بزنید و از روش رفت و برگشت استفاده نکنید زیرا باعث شکستن ناخن ها می شود.

2: پوست اطراف ناخن ها را نبرید، زیرا باعث رشد باکتری ها در آن ناحیه می شود.

3: قبل از شروع به سوهان زدن ناخن ها برای زیباتر شدن شکل آنها روغن را برای مرطوب کردن ناخن ها بمالید و همچنین می توانید قبل از استفاده از سوهان ناخن ها را در آب گرم خیس کنید. برای هر منظور از ابزار مناسب استفاده کنید.

4: هنگام شستن ظروف و استفاده از مواد شوینده دستکش بپوشید. زیرا قرار گرفتن ناخن در معرض آب و مواد شیمیایی آنها را در معرض ضعف و شکستگی قرار می دهد.

5: هر از گاهی ناخن ها را بدون لاک رها کنید و برای مدتی از محصولات شیمیایی ناخن استفاده نکنید.

6: ناخن ها را به صورت دایره ای کوتاه کنید، نه مربعی، زیرا از شکستن ناخن ها جلوگیری می کند.

7:بیش از یک بار در هفته لاک نزنید.

8: استفاده از ژل برای ناخن ها: زیرا ناخن ها را تقویت می کند و در نتیجه به رشد آنها کمک می کند.

 

نکاتی برای محافظت از ناخن ها

سخن آخر:

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر شما عزیزان نیاز به آموزش در زمینه کاشت ناخن دارید آموزشگاه آرایشگری نازنین ربانی دوره آموزش کاشت ناخن با شرایط و تخفیف های مناسب هر ماه برگزار می کند برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

منبع: mawdoo3-com- tamkiin-com

پیشنهاد ما به شما

آیا انواع پدیکور و مانیکور مخصوص بانوان است؟

انواع پدیکور و مانیکور ناخن

انواع پدیکور و مانیکور ناخن و فواید آن ها در بحث زیبایی ناخن ها یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *