آشنایی با کاشت ناخن

آشنایی با شیوه های کاشت ناخن

آشنایی با کاشت ناخن

اکثر بانوان تمایل دارند برای جذابیت هر چه بیشتر دست ها و همچنین داشتن ناخن های زیبا از تکنیک کاشت ناخن استفاده کنند. این کار افزون بر جذابیت می تواند برای کسانی که دارای ناخن های بد فرمی هستند و یا عادت به جویدن ناخن دارند بسیار  مطلوب باشد. این عمل شیوه ای برای تصحیح و زیبایی ناخن ها می باشد.

در این شیوه ناخن ها با به کارگیری مواد متنوع که بر روی ناخن قرار می گیرد شکلی زیبا پیدا می کنند و با توجه به سلیقه شخص می تواند کوتاه ، متوسط یا بلند باشد. این تکنیک اقسام متنوعی دارد که با توجه به هزینه ای که قرار است شخص بپردازد و نوع سلیقه ای که دارد نوع آن را انتخاب می کند. این کار بسیار حساس می باشد پس بهتر است این کار توسط متخصصین انجام گیرد تا ناخن ها دستخوش  اقسام عفونت ها و قارچ ها نشود.

 

آشنایی با کاشت ناخن

 

معرفی انواع روش های کاشت ناخن

برای کاشت ناخن روش های متنوعی وجود دارد که عبارتند از:

  • قالبی

این روش جزء رایج ترین نوع کاشت به حساب می آید. در این روش مواد کاشت بر روی ناخن مصنوعی واقع می شود و پس از آن مواد ضد قارچ بر روی ناخن های طبیعی  قرار داده می شود و در پایان ناخن مصنوعی را روی ناخن اصلی قرار می دهند و طی مدت زمان معینی به آن نیرو وارد می نمایند تا به خوبی بچسبند. این نوع کاشت نیازی به سوهان کشی ندارد پس از مدت زمان اندکی به بیانی ناخن هوا می گیرد.

  • پودری

یکی از انواع  روش های کاشت ناخن، کاشت پودری است. این روش از نظر جذابیت و استقامت نسبت به دیگر روش ها در جایگاه نخست واقع شده است. در این نوع کاشت نخست ناخن مصنوعی که همان تیپ می باشد در ابتدا به ناخن طبیعی چسبیده می شود و به اندازه  مورد نظر کوتاه می شوند. بعد از آن مواد به ضد قارچ و در پایان به مواد کاشت در هم آمیخته می شوند. پس  پایان کار ناخن ها بایستی به صورت مرتب و با حوصله بسیار سوهان کشی شوند. به همین جهت این شیوه به اشخاصی که زمان و حوصله کافی ندارند به هیچ عنوان پیشنهاد  نمی شود چرا که این روش معمولا زمان بر است.

  • ژله ای

مواد ژله ای را می توان به شکل آماده تهیه نمود. در این روش پس از ضد قارچ مواد ژله ای را بر روی ناخن ها می گذارند بعد از آن برای اینکه مواد روی ناخن به سرعت خشک شود دست را دستگاه UV قرار می دهند. نحوه کاشت ژله ای با پودری تقریبا یکی است و تفاوت آنها فقط در مواد به کار برده شده در آنها   است.

  • میکس

از دیگر انواع روش های کاشت ناخن می توان به میکس اشاره نمود. همانگونه که از نام آن مشخص است تلفیقی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای می باشد. در این شیوه پس از ضد قارچ کاشت پودری صورت می گیرد. پس از سوهان کشی تنها رویه ای از ژله را بر روی ناخن می گذارند و آن را درون سیستم UV خشک می کنند.

 

حتما مطالعه کنید
شابلون ناخن

نکات ایمنی پس از کاشت ناخن

بعد از کاشت ناخن بایستی نکات مهمی رعایت شود که عبارتند از:

  • بهتر است از برخورد دست ها با اشیا آلوده و کثیف خودداری نمایید.
  • بایستی حتی الامکان مراقب ناخن ها بود تا ضربه ای به آنها وارد نشود.
  • در امور روزانه مخصوصا در زمان به کارگیری از مواد شوینده و آب تا جایی که امکان دارد از دستکش بایستی استفاده کرد.
  • در زمان کار با مواد شیمیایی و حلال بدون استفاده از دستکش بایستی به شدت خودداری نمود.
  • حضور در استخر ها می تواند سبب تشدید احتمال ایجاد امراض قارچی در بخش ناخن های کاشته شده شود.

 

نکات ایمنی پس از کاشت ناخن

 

 

علل به کارگیری کاشت ناخن

کاشت ناخن در شهرهای مختلف کشور ایران  بسیار همه گیر شده است. افرادی که به کاشت  روی می آورند دلایلی برای انجام این کار دارند. نداشتن ناخن و جذاب تر شدن ناخن ها یکی از دلایل این کاشت می باشد. ولی اکثر اشخاصی که از این شیوه استفاده می کنند که ناخن های طبیعی آنها رشد مطلوبی ندارند.

دلایل کاشت متنوع می باشد بعضی برای زیبایی بعضی دیگر به علت مسائل مربوط به ناخن ها، به عنوان مثال برای پوشش دهی ناخن هایی که رنگ و رویی جذاب ندارند. به کارگیری از این ناخن ها برای بانوانی که ناخن های شکننده ای دارند و نیز کسانی که عادت به جویدن دارند بسیار مطلوب می باشد زیرا که مانع این کار می شود. این ناخن ها در سایز های مختلف و در رنگ های زیبا و متنوعی موجود می باشند. برای این کار بایستی به فاکتور های بسیاری توجه کرد، لوازم و مواد کاشت را بایستی شناخت و اگرچه تصمیم به انجام این کار را داشتید بایستی تحت نظر متخصصان این کار صورت گیرد.

 

حتما مطالعه کنید
قلم کاشت ناخن

عوامل ترک خوردن مواد کاشت ناخن

اگر کاشت ناخن به شیوه ژله ای صورت گیرد همواره در نواحی خشک ترک می خورد. اگر پودری باشد یا مواد خیلی کم به کار برده شده است، یا اینکه سوهان کشی زیاد انجام شده باشد، مواد مرغوب استفاده نشده باشد، قلم مو به خوبی به لیکویید آغشته نشده و پودر به خوبی خیس نشده و به صدف جذب نشده در این صورت امکان خشک شدن و خراب شدن این نوع کاشت بسیار زیاد است.

علل متنوعی وجود دارد اما اگر مراحل کاشت بصورت دقیقی اعمال شود مواد ترک نمی خورد و نمی شکند. در کاشت عمده ترین مرحله ترمیم یا کاشت مواد گیری است که احتیاج‌به ممارست زیادی دارد.

 

عوامل ترک خوردن مواد کاشت ناخن

چه اشخاصی به هیچ وجه نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

افرادی که دارای بیماری های عفونی یا قارچی هستند به هیچ عنوان کاشت ناخن پیشنهاد نمی شود چرا که با این عمل سبب می شوند تا بیماری آنها تشدید شود و پیشرفت آن از چشم شخص دور بماند.

ترمیم کاشت ناخن چند وقت یکبار می باشد؟

ترمیم کاشت ناخن در اشخاص مختلف متفاوت  است زیرا که این عمل بستگی به سرعت رشد  ناخن ها دارد. ناخن جدید همواره میان ۴ تا ۸ هفته دوام دارد و بعد از آن احتیاج به ترمیم دارد‌.

پیشنهاد ما به شما

مدل‌های مختلف دیزاین و طراحی ناخن

دیزاین و طراحی ناخن

 دیزاین و طراحی ناخن امروزه زنان برای آنکه خود را بیشتر از آنچه که هستند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *