استفاده ار حنا برای تقویت موها

استفاده از حنا برای تقویت موها

استفاده از حنا برای تقویت موها

حنا یکی از بهترین ترکیبات زیبایی مو است که هند با بقیه جهان آن را به اشتراک گذاشته است. طی سالیان سال ، زنان از قدرت این ترکیب طبیعی برای تقویت ، تغذیه و زیبایی موهای خود استفاده کرده اند. در آن زمان ، آنها از برگ حنا برای درمان مو استفاده می کردند. بانوان از پودر حنا برای درمان مو استفاده می کند.

یکی از بزرگ ترین مزایای حنا برای مو این است که یک عامل رنگ کننده و نرم کننده طبیعی مو است. اما آیا دلایل بسیار دیگری را که باید به طور جدی برای استفاده از حنا در رژیم زیبایی خود در نظر بگیرید می دانید؟

 

 

استفاده از حنا برای تقویت موها
استفاده از حنا برای تقویت موها

در ادامه  12 مزیت فوق العاده ی استفاده از حنا برای تقویت موها را با هم مرور می کنیم.

1: حنا رشد مو را بهبود می بخشد.

 

حتما مطالعه کنید
طراحی حنا روی پوست دست

2: خواص طبیعی حنا باعث رشد مو می شود. می توان از این پودر برای ایجاد یک اسانس استفاده کرد که تغذیه و رشد را بهبود می بخشد.

250 میلی لیتر روغن جینجیلی را بجوشانید. سپس 5 فنجان پودر حنا را به روغن اضافه کنید و بگذارید 5-6 دقیقه بجوشد. می توانید این اسانس را 2-3 بار در هفته به موهای خود بمالید.

3: حنا ریزش مو را کاهش می دهد.

ترکیب پودر حنا و روغن خردل یک درمان عالی برای ریزش مو است. 250 میلی لیتر روغن خردل را بجوشانید. سپس چند برگ حنا اضافه کنید و به جوشاندن ادامه دهید. از این روغن برای ماساژ موها و پوست سر خود 2-3 بار در هفته استفاده کنید. روغن را ظرف یک ماه مصرف کنید.

 

حنا ریزش مو را کاهش می دهد.

4: استفاده از حنا برای تقویت موها برای حالت دهی عمیق

حنا یک نرم کننده عمیق است که موهای شما را کاملا زرق و برق دار می کند. یک چای معمولی درست کنید و بگذارید سرد شود. پودر حنا را به اندازه کافی با چای مخلوط کنید تا خمیری غلیظ ایجاد شود. سپس 3 قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. بعد از 30 دقیقه 2 قاشق غذاخوری کشک به آن اضافه کنید. حالا این خمیر را روی موهای خود بمالید. بعد از یک ساعت با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید.

5:استفاده از حنا برای تقویت موها باعث میشود از شوره سر جلوگیری کند.

استفاده منظم از حنا بر روی موهای شما شوره را درمان کرده و از برگشتن آن جلوگیری می کند. بدین منظور، دانه های شنبلیله یا متی را یک شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد آسیاب کنید.سپس حنا و روغن خردل را به آن اضافه کنید.این خمیر را روی پوست سر و موهای خود بمالید. بعد از 30 دقیقه آن را با شامپوی معمولی خود بشویید. حالت دادن به موها را فراموش نکنید.

6: حنا خارش سر را کنترل می کند.

حنا دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی است که پوست سر شما را خنک و آرام می کند. این کار خارش پوست سر را کنترل می کند. بدین منظور، یک فنجان برگ حنا ، نصف فنجان برگ چریش و نصف فنجان برگ تولسی را با آب آسیاب کنید. خمیر را روی موهای خود بمالید و بعد از یک ساعت بشویید.

7:حنا یک رنگ موی طبیعی است

اگر تمایلی به استفاده از مواد شیمیایی روی پوست سر ندارید اما می خواهید رگ سفید موهای خود را بپوشانید ، حنا یک جایگزین طبیعی است. بدین منظور، تخم مرغ و عسل را به حنا اضافه کنید و مخلوط را در ظرف آهنی خیس کنید تا رنگ عمیق تر و غنی تری داشته باشد. سپس مخلوط را روی موهای خود بمالید و روی آن پلاستیک بگذارید و سپس با یک روسری موها را بپوشانید. اجازه دهید شب تا صبح روی سرتان بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. این کار را می توانید بدون تخم مرغ هم انجام دهید.

8: حنا به ترمیم موهای شکننده کمک می کند

حنا موهای خشک و آسیب دیده را تقویت می کند و به شما موهای نرم و تغذیه شده می دهد. بدین منظور، شما خمیری از پودر حنا ، 2-3 قاشق چایخوری روغن آووکادو و یک تخم مرغ تهیه کنید. سپس این ترکیب را روی موهای خود بمالید و سعی کنید تمام تارها را بپوشانید. آن را حداقل 2 ساعت روی موهای خود نگه دارید و بعد با آب ولرم بشویید.

9: حنا پوست سر را تمیز نگه می دارد.

حنا تعادل طبیعی اسید و قلیایی را روی پوست سر شما حفظ می کند. بر خلاف محصولات مبتنی بر مواد شیمیایی ، کثیفی و چربی موها را از بین می برد.

10: حنا موهای شما را ضخیم و براق می کند.

استفاده منظم از حنا برای موها ، نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند ، بلکه می توان از حنا برای رشد مو استفاده کرد و موهایی سالم ، ضخیم و براق داشته باشید. بدین جهت ، حنا را یک شب در چای سیاه خیس کنید. سپس کمی آب لیمو به حنا اضافه کنید. حتی می توانید یک تخم مرغ یا کمی کشک به این مخلوط اضافه کنید. این خمیر را به مدت 20 دقیقه قبل از شستشو بمالید. این ترکیب سبب براق شدن موهای شما می شود.

 

حتما مطالعه کنید
طراحی حنا روی پوست دست

حنا موهای شما را ضخیم و براق می کند.

 

11: موهای شما را براق و نرم می کند.

خواص تغذیه ای حنا باعث می شود موهای خشک ، آسیب دیده و ناسالم به موهایی نرم و براق و سالم  تبدیل شوند. بدین منظور، حنا را یک شب در آب خیس کنید.صبح موز له شده را به این خمیر اضافه کنید. این نرم کننده حنا و موز می تواند جایگزین نرم کننده معمولی شما شود. مخلوط را روی موهای خود بمالید و بعد از 5 دقیقه با آب سرد بشویید. این ترکیب موهای شما را براق و نرم می کند!

12: حنا برای  نرم شدن موهای خشک

 بدین منظور شیر نارگیل را گرم کرده و چند قاشق غذاخوری حنا به همراه چند قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. به یاد داشته باشید که مقدار حنا باید دو برابر روغن زیتون باشد. سپس این مواد را با هم مخلوط کنید و روی موها و پوست سر خود بمالید. این ترکیب را به مدت یک ساعت روی موهای خود نگه دارید و سپس موهای خود را با شامپو و نرم کننده ملایم بشویید. این کار سبب نرم شدن موهای خشک می شود.

موارد احتیاط

 اطمینان حاصل کنید که حنای ارگانیک یا معتبر خریداری کرده اید. بازار مملو از محصولاتی است که ادعا می کنند طبیعی هستند اما پر از مواد شیمیایی هستند. همچنین به یاد داشته باشید که از شامپو و نرم کننده ملایم استفاده کنید تا به موهایتان آسیب نرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *