نکات طلایی برای درمان موهای آسیب دیده

نکات طلایی برای درمان موهای آسیب دیده

نکات طلایی برای درمان موهای آسیب دیده

برای یک خانم، هیچ چیز بدتر از داشتن موهای آسیب دیده نیست. حقیقت این است که موهای آسیب دیده نیاز به مراقبت ویژه دارند. بنابراین ، اگر می بینید که با تار موهای خشک و شکننده، چه بخاطر آسیب ناشی از گرما و چه سفید شدن آنها ، در حال مبارزه هستید ، مهم است که یاد بگیرید چگونه موهای آسیب دیده را از طریق یک  روال صحیح مراقبت از مو، درمان کنید. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله نکات طلایی برای درمان موهای آسیب دیده را با هم مرور کنیم.

چگونه موهای آسیب دیده را درمان کنیم؟

راه های مختلفی برای درمان موهای آسیب دیده وجود دارد که آنها را با هم بررسی خواهیم کرد

با مراقبت مناسب ، موهای شما می توانند سلامت خود را بازیابند. بسیار مهم است که موها به محض آسیب دیدن ترمیم شوند ، زیرا هنگامی که آسیب ها گسترش یافت ، ممکن است چاره ای جز کوتاه کردن کامل موهای خود نداشته باشید. در ادامه راه های مختلفی برای درمان موهای آسیب دیده وجود دارد که آنها را با هم بررسی خواهیم کرد

۱-انتهای موها را کوتاه کنید

بهتر است موهای خود را هشت هفته ای یک بار کوتاه کنید. این کار به موهای شما جان تازه می دهد و موخوره های انتهای مو را از بین می برد. این به نوبه خود باعث می شود موها به طور سالم رشد کنند. نیازی به کوتاهی زیادی نیست و فقط در حدی که از شر آسیب ها خلاص شوید، کافی است.

 

حتما مطالعه کنید
یادگیری و آموزش بافت مو

درمان موهای آسیب دیده

 

۲-پنج دقیق قبل از حمام، موهای خود را شانه کنید

اگر عادت دارید موهای خود را بعد از شامپو زدن شانه کنید، دست نگه دارید. طبق شواهد،  موها وقتی خیس هستند شکننده تر می شوند و با برس کشیدن موهای خیس، آسیب زیادی به مو وارد می شود. پس بهتر است قبل از حمام موهای خود را شانه بزنید.

3-از ابزارهای حالت دهنده مو خیلی کم استفاده کنید

به محض آسیب دیدن موهای شما ، وقت آن است که تنها در مواقع خیلی ضروری از وسایل حالت دهنده مو مثل اتو، بابلیس، سشوار استفاده کنید. کوتاه کردن موها به بهبود موهای شما کمک زیادی می کند. موهای خود را به طور طبیعی خشک کنید و مدل هایی را امتحان کنید که نیازی به این ابزارها ندارند. اگر از سشوار استفاده می کنید ، آن را روی حرارت کم تنظیم کنید.

4-به رنگ مو و مواد شیمیایی “نه” بگویید

 بهتر است بدانید که مواد شیمیایی بدترین دشمن موهای شما هستند. و نه تنها از ترمیم آسیب ها جلوگیری نمی کند بلکه باعث آسیب بیشتر به موها می شود. حداقل تا زمان بهبودی موهای خود از درمان های شیمیایی اجتناب کنید. درمان های سطحی در سالن های زیبایی اغلب حاوی مواد شیمیایی هستند. بنابراین ، بهتر است از انجام این کارها در آرایشگاه ها اجتناب کرده و موهای خود را با استفاده از مواد طبیعی ترمیم کنید.

5-از شامپو و نرم کننده بدون سولفات استفاده کنید

در مورد شامپو ها و نرم کننده ها ، محصولات طبیعی مو را انتخاب کنید که حاوی مواد شیمیایی سخت مانند سولفات یا سدیم لوریل سولفات نیستند. موی خود را با مواد طبیعی مانند روغن و ماسک های پاک کننده عمیق که می توانید در خانه درست کنید، تقویت کنید.  اگرچه محصولات حاوی مواد شیمیایی ممکن است موهای شما را به خوبی تمیز کنند ، اما رطوبت مو را از بین می برند و وضعیت موهای آسیب دیده را بدتر می کنند. پس بهتر است به جای استفاده از مواد شیمیایی برای شستشوی موها،  محصولاتی را انتخاب کنید که عاری از مواد شیمیایی قوی باشند.

6- موهای خود را چرب کنید

موهای خود را همیشه با روغن چرب کنید تا موهای شما مغذی و سالم بمانند. باید از روغن های مختلف مانند روغن زیتون ، آرگان ، نارگیل و روغن کرچک استفاده کرد. این روغن ها را حداقل دو ساعت قبل از حمام به موها بزنید و به آرامی پوست سر را ماساژ دهید. این روغن ها یک سد محافظتی در اطراف کوتیکول ایجاد کرده و ساقه مو را تغذیه می کنند.

7- از رژیم غذایی متعادل پیروی کنید

رژیم غذایی متعادل داشته باشید و مولتی ویتامین توصیه شده توسط پزشک خود را مصرف کنید. اگر رژیم شوک می گیرید یا از بیماری پرخوری یا بی اشتهایی رنج می برید ، ممکن است موهایی خشک/شکننده داشته باشید یا از ریزش مو رنج ببرید. برای اقدامات احتیاطی مناسب، با پزشک خود مشورت کنید.

8- برای موهای آسیب دیده از رنگ موی طبیعی استفاده کنید

به جای استفاده از رنگ های تشکیل شده با مواد شیمیایی ، از رنگ های طبیعی مو مانند حنا استفاده کنید. برخلاف رنگ موهای شیمیایی ، رنگ های طبیعی آسیب کمتری به موهای شما وارد می کنند. اگر می خواهید رنگ سفید خود را بپوشانید یا رنگی به موهای خود اضافه کنید ، رنگ طبیعی را انتخاب کنید.

9- قبل از شنا از موهایتان محافظت کنید

اگر به طور مرتب شنا می کنید ، مهم است که قبل از شنا از موهای خود به خوبی محافظت کنید. برای بهترین نتیجه ، از روغن نارگیل برای محافظت از موهای خود استفاده کنید. این یک لایه محافظ در اطراف ساقه موهای شما ایجاد می کند که از آن در برابر مواد شیمیایی سخت موجود در آب محافظت می کند. آب به سطح سیلیکون متصل می شود و میزان تماس آب با موهای شما را به حداقل می رساند.

 

حتما مطالعه کنید
انواع موهای فر و روش های مراقبت از موهای فر

موهای خود را چرب کنید

10- حفظ سبک زندگی سالم

محافظت از سلامت خود برای جلوگیری از آسیب دیدگی موها، بسیار مهم است. این درست است که می گویند مو نشان دهنده رفاه عمومی است. حفظ رژیم متعادل و زندگی سالم با ورزش منظم به سلامت موها کمک می کند. میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و محصولات لبنی باید در برنامه غذایی شما گنجانده شوند زیرا مواد مغذی مهمی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین و کلسیم را تأمین می کنند. همچنین استرس زیاد می تواند باعث شکستن موهای شما شود. اگر این کار را کنار بگذارید ، می تواند تأثیر مثبتی روی موهای شما داشته باشد.

 

کلام آخر

 یاد داشته باشید که درمان موهای آسیب دیده کاری نیست که بتوان آن را یک شبه یا یک هفته ای انجام داد. اما می توانید با کمی مراقبت و تلاش بیشتر موهای خود را احیا کنید. نکات ذکر شده در بالا را برای بازگرداندن سلامت موها، در برنامه‌ خود قرار دهید.

پیشنهاد ما به شما

 آموزش بافت مو

یادگیری و آموزش بافت مو

 آموزش بافت مو هر آنچه بایستی در مورد آموزش بافت مو دانست. بافت مو انواع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *