نحوه انجام اپیلاسیون با شمع

نحوه انجام اپیلاسیون با شمع

نحوه انجام اپیلاسیون با شمع

اپیلاسیون یکی از دردناک ترین روش های زیبایی است، به خصوص در تابستان که افراد بیشتر به سمت و سوی استفاده از این روش روی می آورند.

خوشبختانه، روش های موثری برای انجام اپیلاسیون بدون درد وجود دارد که افراد می توانند با انجام این روش ها، جلسات مؤثر و بهبود دهنده ای داشته باشند. اپیلاسیون می تواند به صورت های مختلف از قبیل، اپیلاسیون با شمع، اپیلاسیون با موم عسل و. باشد، لذا انتخاب آن به فرد بستگی دارد، درنتیجه اگر خواهان استفاده از این روش هستید، لازم است نحوه انجام اپیلاسیون با شمع را که در ادامه مطلب آمده است را بررسی کنید تا هم اطلاعات خود را افزایش دهید و هم با نحوه انجام آن آشنا شوید.

نحوه انجام اپیلاسیون با شمع

نکات قابل توجه در بررسی نحوه انجام اپیلاسیون با شمع

همان طور که گفته شد، اپیلاسیون یک نوع روش و فرایند زیباسازی پوست و حذف موهای زائد است که افراد زیادی خواهان استفاده از آن هستند. این روش به شما کمک می کند از شر موهای زائد خود خلاص شوید و زیبایی را به خود هدیه دهید. در اینجا چندین دستورالعمل نحوه انجام اپیلاسیون با شمع قبل، حین و بعد از هر جلسه اپیلاسیون آورده شده است. اینها شامل نکاتی برای حذف آسان مو و مدیریت درد است.

  • مواردی که قبل از اپیلاسیون باید انجام دهید:

  1. لایه برداری پوست:

در حین انجام اپیلاسیون با شمع، موهای شما از فولیکول ها یعنی ریشه مو خارج می شوند. این باعث می شود رشد مجدد موها کندتر شود؛ اما خاک و گرد و غبار موجود در این منافذ آنها را مسدود کرده و کندن موها را سخت می کند. برای جلوگیری از این امر، ناحیه ای را که می خواهید اپیلاسیون کنید را با اسکراب خانگی لایه برداری کنید. اسکراب منافذ را باز کرده و پوست را آماده لایه برداری می کند تا شما بتوانید راحت تر اپیلاسیون را انجام دهید.

  1. وجود کبودی و بریدگی در پوست:

آیا کمی کبودی و بریدگی روی پوست خود دارید؟ بگذارید آنها کاملاً بهبود یابند، زیرا قسمت آسیب دیده پوست در حین انجام اپیلاسیون با شمع بیشتر آسیب می بینند، لذا سعی کنید قبل از انجام این روش، به بهبود و درمان ناحیه آسیب دیده خود بپردازید.

  1. استفاده از نرم کننده یا پودر بچه:

بیشتر جاهایی که نیاز به اپیلاسیون دارند، غدد چربی یا غدد عرق زیر پوست دارند؛ بنابراین چربی زیادی به طور مداوم از بدن شما خارج می شود. استفاده از پودر بچه باعث می شود پوست چرب شود تا موها به راحتی جدا شوند؛ بنابراین، قبل از استفاده از این روش، مقداری پودر بچه را روی پوست بپاشید تا تمام چربی را جذب کرده و باعث کندن موها از روی پوست شود.

  1. پوست خود را محکم بگیرید:

درست قبل از انجام اپیلاسیون با شمع پوست خود را محکم بگیرید. این امر موجب می شود موها به راحتی کنده شوند و شما بتوانید به سادگی اپیلاسیون خود را انجام دهید.

 

حتما مطالعه کنید
نحوه درست کردن موم اپیلاسیون با عسل در منزل

نکات قابل توجه در بررسی نحوه انجام اپیلاسیون با شمع

 بررسی نحوه انجام اپیلاسیون با شمع

رشد موهای زائد یکی از معدود مشکلاتی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند، لذا استفاده از روش هایی که بتواند به کاهش این مشکل کمک کند، می تواند در بهبود اعتماد به نفس افراد نقش موثری داشته باشد.

یکی از این روش ها، انجام اپیلاسیون با شمع است. در این روش افراد نیازمند شمع، مقداری چوب بستنی و ظروف مخصوص این کار هستند.

در ابتدا سعی کنید مقداری شمع را درون ظرفی که مقاوم به حرارت است بریزید. سپس شمع ها را روی حرارت باز کنید، در ادامه بعد از ذوب شدن شمع ها، می توانید آن ها را روی پوست خود با استفاده از چوب بستنی قرار دهید و اجازه دهید کمی روی پوست شما باقی بماند و سپس در خلاف جهت رشد موهای خود، آن ها را با چوب بستنی بکنید. این امر موجب می شود موهای زائد شما به راحتی کنده شوند و موجب زیبایی و نرم شدن پوست شما می گردد.

مواردی که باید قبل از جلسه اپیلاسیون با شمع از آنها اجتناب کنید

  1. دوران پریودی

در دوران پریودی، هرگز جلسه اپیلاسیون با شمع را برنامه ریزی نکنید، چرا که بدن شما نیز از خونریزی خسته شده است و کل سیستم شما نیاز به استراحت دارد. درنتیجه، از درد و رنج پوست خود بکاهید و صبورانه منتظر بمانید تا روزهای پریودی شما سپری شوند.

  1. استفاده از تیغ

سعی کنید بین دو نوبت اپیلاسیون، هرگز اصلاح نکنید، حتی در مواقع ضروری. پس از اپیلاسیون با شمع، موهای شما شروع به تغییر رفتار کرده و بدن شما آن ها را متناسب با سیستم اپیلاسیون تنظیم می کند. ممکن است در مواردی موهای شما بسیار کمتر و نازک تر رشد کند؛ اما هنگامی که از تیغ استفاده شود، سیستم بدنی شما ممکن است به حالت قبلی خود برمی گردد تا موهای شما ضخیم و متراکم شود.

  1. ارزیابی طول موهای خود

معمولاً توصیه می شود طول ایده آل موهای مورد نیاز برای اپیلاسیون با شمع، تقریباً ½ باشد؛ بنابراین اگر موهای شما بلندتر است، این کار را نکنید. از آنجا که موهای بلند در معرض گره خوردن با موهای دیگر هستند یا حتی می توانند گرد و غبار و خاک را جذب کنند، روند اپیلاسیون را دردناک تر می کند. در عوض، آن را کمی کوتاه کنید و یک یا دو هفته منتظر بمانید تا به طول کامل برسد. حتی اگر موهای شما خیلی کوتاه است، این کار را نکنید، زیرا موهای کوتاه هیچ جرمی برای چسبیدن موم به مو نمی دهند؛ بنابراین، موم به پوست شما می چسبد و با پاره شدن آن را جدا می کند.

 

حتما مطالعه کنید
 راهکارهای از بین بردن موهای پشت لب با مواد گیاهی

مواردی که باید قبل از جلسه اپیلاسیون با شمع از آنها اجتناب کنید

نتیجه گیری:

در حقیقت، اپیلاسیون با شمع فرایندی است که به شما کمک می کند تا هم موهای زائد خود را به راحتی از بین ببرید و هم اینکه در پاکسازی و زیبایی پوست شما به شدت تاثیرگذار است. سعی کنید در حین استفاده از این روش از کرم های مرطوب کننده جهت نرم شدن پوست خود استفاده کنید، این امر موجب می شود درد ناشی از اپیلاسیون زودتر بهبود یابد و پوست شما احساس ناراحتی یا درد را به هیچ وجه حس نکند و حساسیت پوستی را مشاهده نکنید.

پیشنهاد ما به شما

لیزر موهای زائد ، مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چیست؟ اگر برای اصلاح موهای زائد و ناخوشایند از تراشیدن مو ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *