کشیدن طرح

طراحی حنا روی پوست دست

طراحی حنا روی دست

طراحی حنا روی دست ، یکی از سنت های بسیار جذاب و قدیمی است که می تواند توجه هر انسانی را به خود جلب کند. کشیدن این طرح ها روی پوست دست ، به قدری زیبا و خاص است که امروزه بسیاری از افراد اقدام به انجام این طراحی ها روی پوست دست خود می کنند.

 

ماده اصلی برای طراحی حنا روی دست از برگ گیاهی به نام حنا گرفته می شود. همان طور که می دانید ، ریشه اصلی طراحی حنا روی دست متعلق به کشور هند است که به اصطلاح به آن حنا هندی نیز گفته می شود.

شاید تا به حال قسمتی از جشن ها و اعیاد کشور هند را در قالب فیلم و یا عکس دیده باشید ؛ در این مراسم ها ، زنان و دختران هندی دستان خود را با استفاده از حنا طراحی می کنند. این طراحی ها علاوه بر دست ها ممکن است روی پا ها نیز انجام شود. انجام این کار ، نیاز به یادگیری و طی کردن مراحل خاصی دارد. به طور معمول برای انجام طراحی حنا روی دست ، ابتدا باید طرح مورد نظر را به همراه خمیر حنا آماده کرده و سپس با استفاده از ابزار خاص ، روی دست پیاده کنید.

 

طراحی حنا روی پوست دست

همان طور که گفته شد ، طراحی حنا روی پوست ، نیاز به انجام مراحل خاصی دارد که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم:

 

۱.ایجاد کردن طرح

  • کسب اطلاعات در مورد طراحی های حنا : اگر تا به حال تصاویری از طراحی های حنا روی دست دیده باشید ، می دانید که در این طراحی ها معمولا از اشکال مختلفی چون گل ها ، خطوط ، دایره ها ، قطرات و ستاره ها استفاده می شود.

 

حتما مطالعه کنید
استفاده از حنا برای تقویت موها

برای این که بهتر بتوانید با انواع مختلفی از این طراحی ها آشنا شوید ، ما استفاده از سیستم بزرگ گوگل را برای گرفتن ایده های مختلف پیشنهاد می کنیم. شما می توانید با جستجویی کوچک در گوگل با دنیایی متنوع از طراحی های حنا روی دست رو به رو شوید. در صورتی که در طراحی و نقاشی روی کاغذ استعداد دارید ، می توانید طراحی خودتان را خلق و ثبت کنید که می تواند حس خیلی خوبی را به شما بدهد.

 

  • شروع کار با مداد : استفاده از مداد برای پیاده سازی طراحی اولیه ، می تواند به شما در تسلط بیشتر روی طرح ، کمک زیادی بکند. شما با به کار گیری مداد می توانید خطا های طراحی خود را گرفته و مسلط تر شوید. قبل از شروع به طراحی ، مداد خود را به خوبی تیز کنید تا بتوانید دقت بیشتری را در ایجاد اشکال داشته باشید.

 

  • کشیدن دست روی کاغذ : اگر قصد دارید طراحی حنا را روی دست خود انجام دهید ، کشیدن دست روی کاغذ ایده خوبیست. با قرار دادن دست خود روی کاغذ و کشیدن حاشیه آن روی سطح ، الگویی از دستتان به وجود می آید که به شما تصویر دقیق تری از سطح اصلی می دهد. علاوه بر این ، شما متوجه می شوید که کدام اشکال را برای کدام انگشت خود به کار ببرید و طراحی کنید.

 

  • طراحی انگشتان : به طور معمول برای طراحی انگشتان دست ، از اشکال و خطوط کشیده استفاده می شود. این طرح ها با توجه به سلیقه شما می تواند از قطرات متوالی ، گل برگ ها و یا اشکال مختلف دیگر تشکیل شود. شما می توانید روی الگویی که دردست دارید ، طراحی مورد نظر را روی انگشتانتان پیاده کنید.

 

  • پایان کار با خودکار : زمانی که کشیدن طرح اولیه با مداد روی کاغذ تمام شد ، نوبت به مرحله آخر یعنی کشیدن خودکار روی طرح می رسد. استفاده از یک خودکار خوب در حین کار بسیار مهم است‌. با دقت با خودکار روی خطوط بامداد کشیده شده بکشید. سپس پاک کن خطوط با مداد کشیده شده را از بین ببرید.

 

حتما مطالعه کنید
استفاده از حنا برای تقویت موها

طراحی با حنا

۲.آماده سازی خمیر اصلی برای طراحی حنا روی دست

  • جمع آوری منابع معتبر : قاعدتاً برای این که بتوانید برای طراحی حنا روی دست خود یک خمیر درست کنید ، ابتدا نیاز به منابعی معتبر دارید. مسلما در مرحله اول شما باید اقدام به خرید ماده اصلی یعنی پودر حنای مرغوب کنید. بعد از خرید پودر حنا ،‌ وسایل و مواد دیگری چون دو عدد چای کیسه ای ، آب ، نایلون و بطری کوچک (برای تهیه بطری های کوچک پلاستیکی ، می توانید به فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی بروید) را تهیه کنید.‌ بهتر است وسایلی بهداشتی مثل دستمال کاغذی نیز به همراه داشته باشید تا از کثیف شدن بیش از حد محیط کارتان جلوگیری شود.

 

  •  دم کردن چای کیسه ای و خنک شدن آن : برای این کار ، ابتدا مقداری آب را بجوشانید. سپس کیسه چای را به مدت چند دقیقه درون آن بیندازید‌. در مرحله بعد ، کیسه را در آورده و اجازه دهید که کاملا سرد شود.

 

  • ترکیب کردن پودر حنا با چای : بعد از سرد شدن چای ، حدود ۴ قاشق از آن را درون نایلون ریخته و با پودر حنا مخلوط کنید. بعد از این که مطمئن شدید ماده به خوبی ترکیب شده است ، حدود ۲ الی ۳ ساعت به آن مهلت دهید تا خوب ببندد.

 

  • انتقال خمیر به بطری پلاستیکی : روزنه ای را با استفاده از قیچی روی نایلون حاوی خمیر حنا ، ایجاد کنید. سپس به آرامی و با دقت خمیر را فشار داده و به سمت بطری روانه کنید. حال می توانید بسته به نیازتان قسمتی از خمیر را به روی دستتان ریخته و طراحی کنید. خمیر به دست آمده به مدت حدود دو هفته در محیطی چون یخچال ، قابل استفاده است.

 

حتما مطالعه کنید
استفاده از حنا برای تقویت موها

۳.کشیدن طرح طراحی حنا روی دست

  • ایجاد شابلون : خوشبو کننده صافی ، قیچی و داشتن طرح اصلی ، از حمله ابزار مهم برای شروع اینکار است. اول از همه ، باید طرح خود را ببرید. در مرحله بعد ، لایه ای نازک از خوش بو کننده را روی سطح مورد نظر قرار دهید. در این مرحله ، طرح مورد نظرتان را کشیده و به مدت ۶ ثانیه نگه دارید. حالا به صورت آرام کاغذ را از روی سطح بردارید. در این گام باید طرح کشیده شده توسط شما ، روی دست پدیدار شده باشد.

 

کشیدن طرح

حال با استفاده از خمیری که درست کرده اید می توانید با دقت هر چه تمام تر ، حنا را روی طرح پدیدار شده کشیده و بعد از حدود ۱ و نیم الی دو ساعت ، آن را پاک کنید. طرح حاصل شده می تواند تا چیزی حدود سه هفته روی پوست شما بماند و تصویری زیبا را برای شما ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *