تفاوت تاتو ابرو و هاشور ابرو

تفاوت تاتو ابرو و هاشور ابرو

تفاوت تاتو و هاشور ابرو

هاشور ابرو یکی از پرطرفدارترین روش های طبیعی و جدید است که امروزه طرفداران خاص خود را می طلبد و با روش های متفاوتی انجام می شود که با ایجاد خط های باریک در جاهای خالی ابرو هم جهت با رشد موها که طول هایی متفاوتی دارند طوری که با حالت ابرو و صورت هماهنگ باشند. ابروها از اعضای اصلی صورت به حساب می آیند بنابراین تاثیری زیادی در زیبایی آن دارند. همچنین هر چه ابروها پر پشت تر باشند صورت را جوانتر نشان می دهند و بلعکس ابروهای باریک تر صورت را مسن تر نشان می دهند.

تفاوت تاتو ابرو و هاشور ابرو

 

البته فاصله بین ابروها نباید از سه و نیم سانت کمتر باشد زیرا قسمت بالایی بینی بزرگتر به نظر می رسد و صورت را چاق تر و پهن تر نشان می دهد. بنابراین هرچه فاصله ما بین ابروها استاندارد تر باشد چشم ها بزرگتر و بینی خوش فرم تر به نظر می رسد. در این نوع هاشور به وسیله دستگاه که تیغه های باریک و تیزی به آن متصل است شیارهای در سطح پوست ابروی ایجاد می شود و قسمت های خالی ابرو پر با جوهر هاشور پر می شود.

ماندگاری هاشور شش ماه الی دو سال است و بعد از این مدت نیاز به ترمیم دارد. متخصص هاشور بعد از انتخاب مدل ابرو مناسب صورت به وسیله مداد آن را طراحی می کند سپس ابرو را با پماد بی حس آغشته می کند. ابرو بعد از چند دقیقه بی حس می شود و متخصص هاشور با دستگاه مخصوص کار خود را شروع می کند.

مزایای انجام هاشور ابرو

از مزایای هاشور ابرو می توان به صرفه جویی در زمان اشاره کرد زیرا هنگام آرایش وقت زیادی برای سایه ابرو و کشیدن آن نیاز است تا فرمی زیبا و طبیعی به ابرو بدهد ولی با انجام عمل هاشور غیر از زیبایی زمان بیشتری  برای آرایش وجود دارد. از دیگر مزایای این هاشور طراحی ابرو متناسب با فرم صورت است زیرا اگر ابروها مطابق استاندارد در جای خود قرار گیرند صورت را زیباتر و چشم ها را درشت نشان می دهند.

حتما مطالعه کنید
آشنایی با ترمیم ابرو 

همچنین اشخاصی که جای ابروی طبیعی را به هاشور داده اند بر این باورند که مراقبت از ابرو با تکنیک هاشور راحت تر از ابروی طبیعی است که یک مزیت برای هاشور محسوب می شود. در نهایت افرادی که به دلیل بیماری آلوپسی موی ابروی آنها دچار ریزش شده است با انجام عمل هاشور شکل و رنگ مناسبی به ابروها می دهند و ریزش موها را تا حدودی زیادی پنهان می کنند.

 

معایب هاشور ابرو

از معایب هاشور ابرو می توان به درد ناشی از آن اشاره کرد زیرا پوست اطراف چشم و ابرو ظریف و حساس است در نتیجه میزان درد در این نقاط بیشتر احساس می شود. از دیگر معایب هاشور تغییر مد است چون امکان دارد مدل ابرویی که امروزه مد می باشد به مرور زمان جذابیت خود را از دست بدهد و جای خود را به مدل دیگر بدهد. همان طور که امروزه مدل ابروی طبیعی و پهن مد است ولی در گذشته مدل ابروهای باریک و مرتب بیشتر مورد پسند بود.

 

تاتو ابرو چیست؟

 تاتو ابرو یکی از روش های قدیمی جهت زیبایی و رفع نقص های ابرو به کار می رود که در اوایل طرفداران زیادی داشت اما با مرور زمان و نمایان شدن محدویت ها و عوارض و همچنین خلق روش های جدید محبوبیت خود را از دست داد. برای انجام این نوع تاتو رنگ به شکل مستقیم به وسیله سوزن های مخصوص به پوست داخلی ابرو تزریق می شود که با وجود رنگ های مناسب ابرو ضخیم و غیر طبیعی به نظر می رسد.

تاتو ابرو

 

حتما مطالعه کنید
مزایای آرایش دائم |هزینه های آرایش دائمی صورت |

انواع روش های تاتو ابرو

همان طور که آگاه هستید تاتو ابرو روش های مختلفی دارد که هدف شناخت تاتوهای معمولی و قدیمی است و در چند مورد به شرح زیر می باشد.

 

تاتوی معمولی یا قدیمی

این روش به دلیل سابقه زیاد در ایران کاملا شناخته شده است که اکثر افراد اطلاعات زیادی در مورد تاتو معمولی یا قدیمی دارند. همچنین به دلیل مصنوعی بودن ابروها و از دست دادن حالت طبیعی آنها دیگر کاربردی در میان تاتوها ندارد.

 

سایه ابرو

روشی شبیه تاتو ابرو قدیمی است با این تفاوت که رنگ سایه ابرو روشنتر از تاتو می باشد و نتیجه آن ابرویی طبیعی تر نسبت به روش تاتو است اما ماندگاری کمی دارد.

 

فیبروز ابرو

همان تاتو موقت است که تاج ابروها را به شکل نرمال طراحی کرده و عمل فیبروز را روی آن انجام می دهند. در این تاتو بلعکس تاتوی معمولی رنگ به عمق پوست وارد نمی شود بلکه در لایه سطحی پوست باقی می ماند به همین دلیل ماندگاری بین یک ماه الی یک سال دارد.

 

شیدینگ

همان سایه ابرو است با این تفاوت در قسمت تاج تراکم بسیار پایین و در انتهای ابرو تراکم بالایی دارد. این تاتو معمولا مورد پسند افرادی با ابروهای فانتزی و پرپشت می باشد.

 

میکروبلدینگ

تلفیق شیدینگ با میکروبلدینگ شکل سایه روشن و طبیعی به ابروها می دهد.

 

میکروپگمنتیشن

در دستگاه میکروپگمنتیشن از کاتریج ها به جای سوزن های تاتو استفاده می شود سپس رنگدانه ها به فضای مابین درم و اپیدرم پوست تزریق تزریق شده و آن قسمت از ابرو رنگ می گیرد. معایب این روش تخریب کوچکی از بافت ابرو است.

 

حتما مطالعه کنید
کانتور صورت چیست و چه لوازم آرایشی نیاز دارد؟

انواع روش های تاتو ابرو

تفاوت تاتو ابرو و هاشور ابرو در چیست؟

استفاده از دستگاه تاتو ابرو در آموزش تاتو در قدیم باعث انتقال انواع بیماری ها می شد اما در دستگاه هاشور ابرو به علت استفاده از کاتریج های شخصی و یک بار مصرف احتمال انتقالی بیماری صفر می باشد.

 

در تاتوهای قدیمی به کارگیری رنگ ها به مرور زمان به سرمه ای، خاکستری، قرمز و نارنجی ختم می شد اما در هاشور رنگ ها ثابت هستند و حساسیتی ایجاد نمی کنند.

 

تاتو های قدیمی با خون ریزی و درد همراه بود تا جایی که فرد را از فعالیت روزانه دور می کرد اما در هاشور با توجه به شرایط بدن افراد و نوع پوست آنها درد، زخم و التهاب بسیار کم است و این کار تقریبا بدون خون ریزی می باشد. همچنین پر رنگ بودن هاشور با گذشت چند روز از بین می رود.

 

عمق تزریق رنگدانه ها در هاشور نسبت به تاتو کم است در نتیجه ایجاد تغییر آسان تر صورت می گیرد.

هاشور در لایه سطحی ابرو انجام می شود و ماندگاری آن حدود پنج سال است اما در تاتو چنین چیزی امکان ندارد.

پیشنهاد ما به شما

بن مژه یا تاتوی خط چشم

بن مژه یا تاتوی خط چشم چیست؟

بن مژه یا تاتوی خط چشم یکی از بروزترین تکنیک ها جهت پر پشت نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *