بن مژه یا تاتوی خط چشم

بن مژه یا تاتوی خط چشم چیست؟

بن مژه یا تاتوی خط چشم

یکی از بروزترین تکنیک ها جهت پر پشت نشان دادن مژه ها و زیباتر به نظر رسیدن آنها اجرای تاتوی بن مژه است که از راه تزریق جوهر مابین مژه ها صورت می گیرد و میکروپگمنتیشن، هاشور مژه و یا خط چشم از نام های دیگر آن محسوب می شود. این نوع تاتو بنا به سلیقه خانم ها به دو روش انجام می شود یکی جوهر مابین مژه ها تزریق می شود و یا به صورت یک خط باریک و نازک همانند خط چشم بالا یا پایین مژه کشیده می شود.

 

افرادی که تمایل به خط چشم طبیعی دارند از روش اول با تزریق جوهر مابین مژه استفاده می کنند. همچنین جهت اجرای این تاتو استفاده از دستگاه هایی با سوزن خیلی نازک پیشنهاد می شود که سرعت آن در تزریق جوهر مابین مژه ها بسیار بالا است. شاید در مرحله اولیه این تاتو متوجه زیبایی و تغییر چشمان خود نباشید ولی با دیدن نتیجه نهایی پی می برید که انجام این تاتو چقدر در سرحالی و زیبایی چشمان شما تاثیر دارد.

 

بن مژه یا تاتوی خط چشم

 

انجام بن مژه یا تاتوی خط چشم برای چه کسانی مناسب است؟

انجام تاتوی بن مژه مناسب خانم هایی است که علاقه زیادی به آرایش دائمی دارند و یا به دلیل مشغله کاری وقت زیادی برای آرایش روزانه ندارند. همچنین خانم هایی که خواهان خط چشم پهن و ضخیم نیستند این نوع تاتوها گزینه مناسبی می باشند.

البته خانم هایی که از مژه های ضعیف و شکننده رنج می برند با انجام این تاتو چشمان زیباتر و مژه ها پرپشت تر خواهند داشت. باید توجه کرد که تاتو خط چشم برای زنان باردار و یا اشخاصی با زمینه عفونت های چشمی آسیب های جبران ناپذیری به بار می آورد. همچنین اشخاصی که به دلیل وضعیت شغلی خود با انواع اشعه کار می کنند جهت زیبایی چشمان خود نمی توانند از تاتو خط چشم استفاده کنند.

میزان ماندگاری بن مژه یا تاتوی خط چشم چقدر است؟

بن مژه در واقع همان تاتو خط چشمی بدون دنباله است که میزان ماندگاری آن مثل سایر تاتوها می باشد که به عواملی مانند نحوه مراقبت،جنس پوست اشخاص و آب و هوای منطقه زندگی بستگی دارد. بنابراین مدت زمان نرمال جهت ماندگاری تاتو خط چشم پنج سال است که بعد از این مدت نیاز به ترمیم دارد زیرا رنگ کدر به خود می گیرد و از زیبایی چشمان شما می کاهد. البته میزان ماندگاری انواع تاتوها روی بدن یا صورت افراد بسته به نوع پوست آنها متفاوت است طوری که ماندگاری تاتو در افرادی با ترشح چربی بالا کمتر از خانم هایی است که پوست آنها بدون چربی و خشک است.

عوارض بن مژه یا تاتوی خط چشم چیست؟

امروزه اکثر خانم ها جهت صرفه جویی در زمان و خلاص شدن از آرایش روزانه چشم ها تاتوی بن مژه را انتخاب می کنند در حالی که از خطرات و عوارض آن بی خبر هستند. بنابراین عوارض تاتوی خط چشم به شرح زیر است.

 

حتما مطالعه کنید
مزایای آرایش دائم |هزینه های آرایش دائمی صورت |

اکثر آرایشگرهایی که خدمات تاتوی چشم را انجام می دهند اطلاعات کافی در مورد بافت های داخلی چشم و همچنین میزان حساسیت آنها را ندارند. که همان بی اطلاعی آنها موجب می شود در برخی اوقات هنگام اجرای تاتو سوزن ها آسیب ها غیرقابل جبرانی به چشم ها و بافت های پلک وارد کنند. همچنین در موارد به ندرت احتمال دارد با وارد کردن سوزن به عمق پلک چشم صدمه جدی ببیند. بنابراین اگر هدف شما انجام تاتوی چشم است قبل از انجام آن با مراجعه به مرکز آرایشی از کار وی اطمینان حاصل کنید سپس تاتو را انجام دهید.

از نکات دیگر هنگام انجام تاتوی چشم در مراکز آرایشی این است که از استریل و ضدعفونی بودن ابزارهای کار اطمینان داشته باشید. زیرا اگر کاملا بهداشتی و استریل نباشند موجب انتقال بیمارهای واگیردار و عفونت زیادی می شوند.

همچنان توصیه می شود که زنان باردار عمل تاتوی خط انجام ندهند زیرا به دلیل مواد شیمیایی موجود در جوهر به جنین صدمه وارد می شود.

مزایای بن مژه یا تاتوی خط چشم برای افراد مختلف

صرفه جویی در وقت جهت خودآرایی های روزانه

زمانی که با عجله آرایش می کنید احتمال کج یا پخش شدن خط چشم بالا می رود و کل آرایش را بهم می زند. بنابراین انجام تاتو بن مژه راه حلی مناسبی برای آرایش دائم و مرتب محسوب می شود.

 

انجام تاتوی خط چشم برای اشخاص با پوست حساس به مواد شیمیایی بسیار مناسب است زیرا دیگر نیازی نیست روزانه از خط چشم یا مداد حاوی مواد شیمیایی استفاده کنند.

 

حتما مطالعه کنید
وسایل مورد نیاز برای هاشور ابرو

تاتو خط چشم برای خانم هایی با سن بالا مناسب می باشد زیرا با افزایش سن از جذابیت چشم ها کاسته می شود و این گزینه مناسبی برای حفظ جذابیت است.

 

این تاتو برای خانم های مسن با لرزش دست بالا که توانایی کشیدن خط چشم را ندارند ایده خوبی است. زیرا دیگر مشکلی وجود ندارد و به عنوان یک آرابش دائم از آن بهره می برند.

مزایای بن مژه برای افراد مختلف

کارهایی که بعد از انجام بن مژه یا تاتوی خط چشم باید انجام داد؟

با انجام تاتوی بن مژه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خوداری کنید.

در مدت سه شبانه روز از خیس کردن چشم با آب خودداری کنید.

استفاده از کمپرس یخ سرد به مدت یک شبانه روز ضروری است. بیشتر از این مدت سودی ندارد و تنها سردرد به دنبال دارد.

به مدت یک هفته از پمادهای چشمی مانند ویتامین آ جهت چرب کردن چشم استفاده کنید.

چگونه بن مژه یا تاتوی خط چشم را پاک کنید؟

پاک کردن تاتوی خط چشم مانند همه تاتوها کار بسیار دشواری است تاجایی که امکان پذیر نمی باشد. بنابراین اگر هدف شما انجام این تاتو است قبل از هرکاری به پاک نشدن آن خوب فکر کنید تا زمان انجام آن پشیمان نشوید چون پاک کردن و داشتن حالت اولیه چشم ها غیر ممکن است.

آیا انجام تاتوی چشم درد دارد؟

با استفاده از تکنیک ها و روش های جدید به وسیله بی حس کننده های چشم تا حدودی از ایجاد درد جلوگیری می شود. طوری که با زدن این مواد مابین مژه ها بی حسی ایجاد می شود و در حین کار نباید خون ریزی داشته باشد بلکه تنها خراش های کوچکی  بر روی پلک و مابین مژه ها ایجاد می شود که دردی به همراه ندارد.

آیا انجام تاتوی چشم درد دارد

پیشنهاد ما به شما

تفاوت تاتو ابرو و هاشور ابرو

تفاوت تاتو ابرو و هاشور ابرو

تفاوت تاتو و هاشور ابرو هاشور ابرو یکی از پرطرفدارترین روش های طبیعی و جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *