میکروبلیدینگ ابرو

آیا میکروبلیدینگ ابرو درد دارد (بخش اول)

انجام میکروبلیدینگ ابرو

 اگر ابروهای نازک یا رنگ روشن دارید ، یا یک بیماری باعث ریزش موی ابرو  شما شده است. مانند آلوپسی ، انجام میکروبلیدینگ ابرو به نظر می رسد که یک رویا باشد. میکروبلیدینگ  ابرو یک خال کوبی آرایشی نیمه دائمی است که نواحی نازک ابرو را پر می کند تا به طور طبیعی پرتر به نظر برسند.این روش شامل استفاده از ابزاری پره ای برای قرار دادن یک خط رنگدانه نیمه دائمی در زیر پوست است. میکروبلیدینگ ، ابرویی با ظاهری طبیعی ایجاد می کند و نتایج آن می تواند تا 3 سال طول بکشد ، هرچند که تقریباً هر 18 ماه به ترمیم نیاز دارد.
انجام میکروبلیدینگ ابرو
میکروبلیدینگ ابرو

آیا انجام میکروبلیدینگ ابرو درد دارد؟

همانطور که از نامش پیداست ، میکروبلیدینگ در واقع داشتن صدها برش کوچک روی خط ابرو است. دقیقاً مانند خال کوبی ، این برش های کوچک پوست را خراش می دهد، سپس با یک رنگدانه پر می شود.بیشتر آرایشگرها از یک بی حس گننده استفاده میکنند  بنابراین ، به جای احساس واقعی درد ناشی از برش تیغه ، به احتمال زیاد فقط از طریق ابزار میکروبلیدینگ روی صورت خود احساس فشار خواهید کرد ، یا ممکن است احساس خراش داشته باشید.
در میکروبلیدینگ ابرو ممکن است 30 دقیقه یا بیشتر طول بکشد تا کرم بی حس کننده اثر خود را نشان دهد. با ادامه روند ، آرایشگر شما شروع به اضافه کردن برش هایی در بالای یا نزدیک به برش های موجود می کند. ممکن است پوست شما احساس تحریک یا سوختگی کند ، مانند آفتاب سوختگی.
اگرچه زمان انجام میکروبلیدینگ ابرو ممکن است 2 ساعت به بالا طول بکشد ، اما بیشتر افراد فقط به دلیل استفاده از کرم بی حس کننده ، فشار جزئی یا ناراحتی و درد کمتری نسبت به یک خال کوبی معمول دارند. البته ، این به تحمل شخصی خود در برابر درد بستگی خواهد داشت. اگر قصد انجام میکروبلیدینگ ابرو را  دارید. باید انتظار درد یا ناراحتی را داشته باشید. حتماً در مورد آرایشگری که این کار را می خواهد در مورد شما انجام دهد تحقیق کنید.نمونه کارهای آنها را ببینید.
آیا میکروبلیدینگ ابرو درد دارد؟
انجام  مراحلی که حساسیت و تحریکات ناشی از انجام میکروبلیدینگ ابرو را کاهش می دهد:
  • در روز انجام میکروبلیدینگ ابرو  از مصرف کافئین یا الکل خودداری کنید.
  • چند روز قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو از برنزه شدن یا آفتاب گرفتن خودداری کنید.
  • چند روز قبل از میکروبلیدینگ ابرو  ابروهای خود را برندارید.
  • چند هفته قبل از میکروبلیدینگ ابرو از لایه برداری شیمیایی ، لیزر درمانی و سایر روش های درمانی صورت خودداری کنید.
  • قبل از یک ماه استفاده از ویتامین A (رتینول) را متوقف کنید.

درد انجام میکروبلیدینگ ابرو در مقابل درد خال کوبی

میکروبلیدینگ معمولاً از ابزاری متفاوت از سوزن خال کوبی استفاده می کند ، اما از آنجا که برای رساندن رنگدانه به نفوذ تیغه به داخل پوست نیاز است ، این یک خال کوبی محسوب می شود.

در خال کوبی های سنتی از دستگاه استفاده می شود ، در حالی که میکروبلیدینگ معمولاً از یک ابزار دستی استفاده می کند. میکروبلاردینگ دائمی نیست. این رنگدانه به لایه های بالایی پوست وارد می شود. از کرم بی حسی  قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو استفاده میشود .اما متخصصان خال کوبی سنتی از هیچ ماده بی حسی برای اقدامات خال کوبی خود استفاده نمی کنند. هنوز هم ، میکروبلیدینگ در معرض خطرات مشابه خال کوبی ، از جمله عفونت و واکنش های آلرژیک به رنگدانه های استفاده شده قرار دارد.

 

حتما مطالعه کنید
آیا میکروبلیدینگ ابرو درد دارد (بخش دوم)

درد به دنبال روش انجام میکروبلیدینگ ابرو

بسیار معمول است که به دنبال روش میکروبلیدینگ ، در ناحیه حدود یک روز احساس کبودی یا حساسیت کنید. پوست شما نباید کبود باشد ، اما ممکن است کمی قرمز باشد. با ترمیم زخم ها ، ممکن است احساس کنید که به مدت چند روز آفتاب سوختگی دارید. با برطرف شدن رنگدانه ، بهبودی آن حدود 10 تا 14 روز طول می کشد. در این مدت پوست شما حساس خواهد شد. برای کمک به جلوگیری از عوارض و کمک به روند بهبودی و جلوگیری از عفونت ، دستورالعمل های مراقبت های بعدی را که توسط تکنسین میکروبلیدینگ ارائه شده است انجام دهید. 

دستورالعمل های مراقبت های بعداز انجام میکروبلیدینگ و جلوگیری از عوارض و کمک به روند بهبودی و جلوگیری از عفونت

  • روغن نارگیل را دو بار در روز به ابروهای خود بمالید تا خوب شود.
  • منطقه را تمیز و خشک نگه دارید.
  • به مدت یک هفته تا 10 روز از لمس ، مالش ، چیدن یا خیس کردن قسمت ابرو خودداری کنید.
  • از استفاده از هرگونه محصولات مراقبت از پوست خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته روی ناحیه آرایش نکنید.
  • سعی کنید از تعریق به مدت دو هفته خودداری کنید. از نور مستقیم خورشید ، از جمله تخت های برنزه ، دور بمانید.

مراقبت از پوست بعد از میکروبلیدینگ

 

مراقبت از پوست بعد از میکروبلیدینگ

مراقبت از ناحیه ای از پوست که میکروبلیدینگ در آن انجام شده است ، اگر کمی شدیدتر باشد ،مانند همان مراقبت از خال کوبی است. رنگدانه بلافاصله پس از انجام کاملاً تیره به نظر می رسد و پوست زیر آن قرمز خواهد شد. حدود دو ساعت پس از میکروبلیدینگ ، باید یک پنبه مرطوب را که در آب استریل شده غوطه ور شده است ، را روی ابروهای خود بکشید. با این کار رنگ اضافی موجود در ابروهای شما از بین می رود.7 تا 14 روز طول خواهد کشید تا پوست بهبود یافته به نظر برسد و رنگدانه به سایه منظم خود برسد.

نکات مربوط به نگهداری

اکثر آرایشگرها توصیه می کنند حداقل یک بار در سال به ترمیم ابروهای میکروبلیدینگ شده خود بپردازید. این ترمیم شامل افزودن رنگدانه به طرح کلی ابروهایی است که قبلاً داشته اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *