آرایشگر عروس

اشتباهات رایج در آرایش عروس

اشتباهات رایج در آرایش عروس

تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی شما خودتان مسئولیت آرایش‌تان را بر عهده می‌گیرید اگرچه اشتباهات محسوسی هم در نحوه آرایش کردن داشته باشید ولی بعد از اتمام کار زمانی که در آینه نگاه می‌کنید متوجه اشتباه خود نمی‌شوید و شاید حتی در جمع دوستان و فامیل نیز که وارد شوید با کلی تعریف و ستایش مواجه شوید و یا شاید حتی داوطلبان زیادی داشته باشید که خواهان آرایش شدنشان توسط شما باشند.

خب. به نظرتان چرا این طور است؟ بگذارید دلیل آن را برای شما روشن کنیم. ممکن است یک خانم در طول یک سال هر روز برای رفتن به سرکار یا دورهمی های فامیلی و یا کلا برای دل خود در خانه آرایش نماید و به زیبایی خود اهمیت دهد، شما فکرش را بکنید انسان هر چیزی را که به طور مداوم انجام دهد دستش به انجام آن کار عادت می کند و حتی ممکن است بواسطه عادت و نداشتن استرس کار خود را درجه یک بداند ولی راستش را بخواهید خیلی این قضیه درست نیست و باید آموزشی پشت هر کاری وجود داشته باشد.

 

آرایشگر عروس

آرایش حرفه ای عروس

حالا بیایید کمی ریزبین تر شویم و مسئله را بازتر کنیم. ممکن است روز عروسی‌تان باشد و مسلما در روز عروسی دوست دارید به زیباترین شکل ممکن ظاهر شوید و همه از دیدنتان ذوق کنند، سوالی که در این‌جا پیش می‌آید این است که آیا باز هم مسئولیت آرایش کردن‌تان را خودتان بر عهده میگیرید؟ اگر بخواهید  روراست باشید، جواب شما قطعا منفی است. درست است؟

خب حالا زمان آن رسیده که وارد سالن آرایشی شوید و خودتان را به دست میکاپ آرتیست حرفه‌ای بسپارید. اینجاست که دقت و وسواس شما هزار برابر می‌شود.

این مقدمه‌ها را گفتیم تا به اصل مطلب که آرایش حرفه‌ای عروس است برسیم. بسیاری از آرایشگران عزیز اصول و نحوه آرایش درست عروس را آموخته اند و عروس خود را به بهترین و زیباترین شکل ممکن تحویل آقای داماد می‌دهند، ما کاری به آن‌ها نداریم، روی صحبتمان با عروس‌های و آرایشگران مبتدی است که اگر نکاتی را که بیان می‌کنیم رعایت کنند هر دو طرف رضایت کامل را کسب می‌کنند و اشتباهاتی را هم خواهیم گفت که باید از آن‌ها خودداری نمایند.

آرایش حرفه ای عروس

چند اشتباه رایج هنگام آرایش عروس

 

  • بهتر است آرایشگران محترم قبل از دادن وقت به عروس یک جلسه کوتاه برای تست لوازم آرایشی که قرار است روی صورت موردنظر انجام گیرد، داشته باشند که به این نحو، نوع صورت عروس را متوجه شوند وآرایشی متناسب با صورت او شروع کنند.
  • عروس خانم های محترم، هیچ وقت بدون دانستن نوع پوست خود مدل‌های غربی را انتخاب ننمایند. چون شکل و مدل صورت ایرانی با مدل صورت‌های دیگر کشورها تفاوت زیادی دارد و عدم توجه به این نکات به ظاهر کوچک می‌تواند شب تلخی برایتان رقم بزند.
  • مورد سوم هم شباهت جزئی با مورد دوم دارد به این شکل که اگر نوع آرایش دخترخاله‌تان را پسندیده‌اید به آرایشگر خود اصرار نکنید تا همان مدل را روی صورت شما اجراکند. این قسمت از کار را به آرایشگر بسپارید زیرا او مشتریان خیلی زیادی را قبل از شما آرایش کرده است و شکل و شمایل صورت هر کس را تا حدود زیادی تشخیص می‌دهد و متوجه است که به چه صورتی چه مدل ابرو مناسب است.
  • چند وقت قبل از عروسی سالن های زیبایی معتبر در شهرتان را شناسایی نمائید تا استرس پیدا کردن سالن را نداشته باشید.
  • دیگر زمان آرایش های غلیظ و رنگارنگ تمام شده است در هنگام آرایش به این نکته توجه داشته باشید که آرایش هرچقدر لایت و سبک باشد زیبایی‌های صورت‌تان هم همان‌قدر به چشم می‌آید.
  • از هایلایتر درست و بجا و به میزان متعادل استفاده نمائید.
  • از آرایش تمام اجزای صورت خودداری نمائید یعنی اگر ریمل، خط چشم و یا اکستنشن مژه انجام داده‌اید سعی کنید برای لب‌ها یک رژ خیلی مات و بی‌رنگ استفاده کنید و غلیظ نباشد.
  • رنگ‌های تیره حالت صورت را پژمرده و کدر نشان می‌دهند پس سعی کنید دقت کافی را داشته باشید.
  • اگر قرار است اکستنشنی روی مژه‌های عروس خود کار کنید این کار را به روز عروسی موکول نکنید و حداقل یکی دو هفته قبل‌تر انجام دهید تا وقوع هر گونه حساسیت و آلرژی چشم را منتفی کرده باشید.
  • ابروها مهم‌ترین جزء صورت یک خانم به حساب می‌آیند پس تلاش کنید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید ودرست مانند اکستنشن، مرتب کردن ابروها را از یکی دو روز قبل انجام دهید.
  • اگر به آرایش صورت اهمیت زیادی دهید ولی توجهی به آرایش گردن و بدن نداشته باشید قطعا به هنگام پوشیدن لباس عروس قسمت باز و آرایش نشده ذوق هنری را که چند ساعت برایش زحمت کشیده‌اید هدر خواهد داد پس حتما آرایش بدن را نیز لحاظ فرمائید.
  • در استفاده از پودر سفید کننده زیاده‌روی نکنید و متناسب با صورت فرد پیش بروید.
  • از مواد آرایشی خیلی با کیفیت و گریم‌های معتبر برای آرایش عروس‌تان استفاده نمائید چرا که نتیجه کار اگر خوب باشد قطعا به نفع شما خواهد بود.
  • سعی نکنید روزی که عروس دارید سالن‌تان را شلوغ کنید نهایتا دو عروس برای یک روز داشته باشید، بیشترین تعداد مشتری کمترین کیفیت را نصیب شما و عرو‌س‌تان می‌کند.
  • در نهایت کاری که قبل از تمام این کارها باید انجام دهید، لایه برداری،پاکسازی و رفع جوش و موی صورت است که اگر به بهترین شکل ممکن رعایت شود شما 50 درصد از کارهایتان را به پیش برده‌اید.

 

حتما مطالعه کنید
انواع مدل شینیون عروس

 

آرایش عروس

در آخر توصیه ما به شما این است که آرایش عروس هرچقدر ساده‌تر و لایت‌تر باشد جذابیت بیشتری دارد و به اصطلاح عامیانه نازتر خواهد بود. اگر سری به مدل‌های آرایشی روز دنیا بزنید قطعا به این گفته‌های ما خواهید رسید و متوجه خواهید شد که زیباترین مد، ساده‌ترین آن است. البته عده‌ای هستند که گذاشتن لنز رنگی و رنگ‌های خیلی متفاوت را ترجیح می‌دهند. نظر این افراد هم خیلی محترم است و ملکه شب عروسی، همان عروسی است که آرایش می‌شود پس بهتر است خواسته و نظر او نیز در بهترین شب زندگیش لحاظ شود و سلیقه او را هم مدنظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *