راهکارهای از بین بردن موهای پشت لب با مواد گیاهی

از بین بردن موهای پشت لب با مواد گیاهی

همه ما موهای پشت لب  داریم اما در بسیاری از زنان ، رشد مو می تواند به طور غیر طبیعی زیاد باشد. این بیماری به عنوان پرمویی یا هیرسوتیسم شناخته می شود ، که در آن سطح هورمون آندروژن در زنان افزایش می یابد و باعث رشد بیش از حد مو در قسمت های مختلف بدن می شود.

اگر مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ، سندرم کوشینگ  باشید ، خطر ابتلا به هیرسوتیسم افزایش می یابد. این می تواند به دلیل مصرف داروهای خاص ایجاد شود. محصولات زیادی برای از بین بردن موهای پشت لب در بازار موجود است ، اما هرکسی نمی تواند هزینه این درمان های آرایشی را بپردازد. اگر به دنبال چند درمان ساده برای از بین بردن موهای زائد هستید ، به بهترین صفحه مراجعه کرده اید. در اینجا برخی از موثرترین راهکارهای طبیعی  برای از بین بردن موهای پشت لب با مواد گیاهی آورده شده است.

از بین بردن موهای پشت لب با مواد گیاهی

1:سفیده تخم مرغ و شکر و آرد ذرت

از سفیده تخم مرغ می توان برای از بین بردن موهای پشت لب استفاده کرد. سفید تخم مرغ حاوی آنزیم هایی است که به از بین بردن فولیکول های مو کمک می کند. برای این کار، سفیده  یک تخم مرغ ، یک قاشق چای خوری شکر و یک قاشق چای خوری آرد ذرت را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر به دست آید. خمیر را روی پشت لب خود بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند. بعد از 30 دقیقه آن را با پنبه پاک کنید. این کار را تقریباً دوبار در هفته انجام دهید.

2:شیر و زردچوبه

شیر و زردچوبه یکی دیگر از روش های موثر برای از بین بردن موهای زائد است. این درمان نه تنها موهای شما را از بین می برد بلکه باعث می شود پوست شما تمیز و درخشان شود. برای این کار یک قاشق غذاخوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری شیر را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. آن را به قسمت پشت لب خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس ، از آب سرد برای تمیز کردن آن استفاده کنید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

3:زردچوبه ، آرد گرم و ماست

زردچوبه ، آرد گرم و ماست موهای زائد را از بین می برد و اسید لاکتیک موجود در ماست پوست شما را تغذیه می کند. بدین منظور، نصف قاشق غذاخوری ماست ، نصف قاشق غذاخوری زردچوبه و نصف قاشق غذاخوری آرد گرم را کاملاً با هم مخلوط کرده و روی پشت لب خود بمالید. بگذارید خشک شود و بعد با آب سرد آن را بشویید. می توانید این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

4:شکر و آب لیمو

شکر برای اپیلاسیون استفاده می شود و می توانید از آن برای از بین بردن موهای پشت لب استفاده کنید. این یک روش بدون درد است و همچنین از رشد مو جلوگیری می کند برای این کار شما به دو قاشق غذاخوری شکر ، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک تکه پارچه نیاز دارید.

روش تهیه به این صورت است که شکر را داخل یک تابه با کف ضخیم بریزید و آن را داغ کنید. آب لیمو را اضافه کنید تا خمیری غلیظ و چسبناک به دست آید. اجازه دهید خنک شود و سپس آن را روی قسمت پشت لب خود پخش کنید. یک تکه پارچه را روی ناحیه ای که خمیر زده اید بگذارید. روی پارچه را ماساژ دهید و با یک حرکت پارچه را بردارید. می توانید در هفته یک بار این کار را انجام دهید.

شکر و آب لیمو برای از بین بدن موهای پشت لب

5: لیمو و عسل

مراجعه کنندگان به سالن های آرایش هنگام از بین بردن موهای زائد خود می دانند عسل چقدر قوی است. خمیر لیمو و عسل برای از بین بردن موهای طبیعی ایده آل است و هیچ گونه آسیبب به پوست وارد نمی کند. تنها چیزی که نیاز دارید نصف قاشق غذا خوری آب لیمو ، یک قاشق چای خوری عسل و نصف فنجان آب گرم است. هنگام تهیه مخلوط ، از چسبندگی آن اطمینان حاصل کنید. چوب بستنی مخلوط را روی ناحیه بالای لب بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند ، بعد از آن می توانید از پارچه یا مقداری پنبه برای پاک کردن آن استفاده کنید. صورت خود را بشویید و با استفاده از لوسیون مرطوب کننده کار را تکمیل کنید.

6: برگ ریحان و پیاز

برگ های ریحان حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان ها هستند تا پوست شما را از بثورات ، چین و چروک و جوش خلاص کند. پیاز یکی دیگر از منابع عالی برای سلامت پوست است. وقتی خمیر با هم مخلوط شود ، به کاهش رشد مو کمک می کند.  بدین منظور، 5-6 برگ ریحان را خرد کرده و یک پیاز رنده شده را به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این مخلوط را روی موهای پست لب خود بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه روی این ناحیه. اگر این روند را دو بار در هفته به طور منظم و به مدت چند ماه تکرار کنید ، تفاوت محسوسی در کاهش موهای خود مشاهده خواهید کرد.

نکاتی که هنگام از بین بردن موهای زائد با مواد گیاهی باید به خاطر داشته باشید

  • فراموش نکنید که قبل از شروع کار و استفاده از خمیر در قسمت پشت لب خود ، یک تست روی قسمت کوچکی از دست خود انجام دهید. در صورتی که مواد تشکیل دهنده برای شما حساسیت ایجاد کنند یا پوست را تحریک کنند ، از این ماده استفاده نکنید.
  • درمان های طبیعی و خانگی نتایج فوری نمی دهند. باید صبور باشید و بعد از چند ماه نتیجه را ببینید.
  • در صورت امکان ، قبل از استفاده از این مواد گیاهی ، در یک اتاق بخار بنشینید یا حمام آب گرم بگیرید. این امر به باز شدن منافذ پوست و تسهیل روند حذف موهای طبیعی کمک می کند.
  • پس از اتمام کار ، فراموش نکنید که پوست خود را کاملاً تمیز کرده و مقداری مرطوب کننده روی قسمت پشت لب خود بزنید.

موهای پشت لب

 

حتما مطالعه کنید
نحوه درست کردن موم اپیلاسیون با عسل در منزل

کلام آخر

بند انداختن ، اپیلاسیون و لیزر روش های رفع موهای زائد هستند که درد ناک هستند و آستانه درد بالایی را می طلبند. اما این روش ها طبیعی و بدون درد می باشند و هیچ عارضه جانبی نخواهند داشت. بعد از این روش ها پوست شما صاف و درخشان می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر موهای زائد ، مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چیست؟ اگر برای اصلاح موهای زائد و ناخوشایند از تراشیدن مو ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *