آموزش کشیدن خط چشم

آموزش کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم

چشم ها نقطه کانونی صورت هستند، به ویژه در این زمان که افراد به طور مرتب از ماسک استفاده می کنند. چشمان شما می تواند چیزهای زیادی در مورد شما بگوید، به ویژه در مورد خط چشم، اما همه نوع و مدل خط چشم برای همه اشکال و مدل چشم مناسب نیست. در ادامه همراه ما باشید تا شما را بیشتر با انواع چشم و مدل کشیدن خط چشم‌ آشنا کنیم.

 

آموزش کشیدن خط چشم

۱- آموزش کشیدن خط چشم برای چشم های کلاه دار

اگر چشمانی کلاه دار دارید، یعنی پاکستان آویزان است، حتما از خط چشم ضد آب استفاده کنید. پس از کشیدن خط چشم، به پایین نگاه کنید تا کاملاً خشک شود. اگر این کار را نکنید، پشت پلک شما سیاه می شود.

 

۲- آموزش کشیدن خط چشم برای چشم های عمیق

به جای استفاده از خط چشم مشکی یا قهوه ای، رنگ “مکمل” خود را امتحان کنید. اگر چشم های سبز دارید، بنفش را امتحان کنید. اگر چشم های قهوه ای دارید، آبی یا بنفش عالی به نظر می رسد و برنز با چشمان آبی شگفت انگیز به نظر می رسد.

 

حتما مطالعه کنید
بن مژه یا تاتوی خط چشم چیست؟

۳- آموزش کشیدن خط چشم برای چشمان بزرگ و گرد

اگر چشم های شما بزرگ است، هنگام استفاده از خط چشم خط ضخیم تری ایجاد کنید. این به شما کمک می کند چشمان شما را مشخص کرده و مژه های شما پرتر و ضخیم تر به نظر برسند. همچنین اگر چشمان شما نیز گرد هستند، خط چشم و سایه ها را روی ناحیه خارجی چشم متمرکز کنید تا شکل متعادل تری ایجاد شود.

 

۴- آموزش کشیدن خط چشم برای چشم های کوچک

اگر چشمان کوچکی دارید، خط چشم را نازک و بسیار نزدیک به مژه های خود بکشید. خطوط بسیار ضخیم می تواند ظاهر چشم شما را بد جلوه داده و چشمان شما را کوچکتر از آنچه که هستند نشان دهد. برای این کار از مداد یا خط چشم مایع استفاده نمایید.  همچنین برای سایه، توصیه می کنیم که سایه اصلی را به ناحیه خارجی چشم بمالید و آن را به داخل ترکیب کنید.

آموزش کشیدن خط چشم

 

۵-آموزش کشیدن خط چشم برای  چشم های کج

اگر چشمان شما کج هستند و به خط ابرو نزدیک هستند و فضای زیادی برای سایه زدن ندارید، می توانید در این صورت سایه خنثی روی پلک و سایه و خط تیره تر در امتداد خط مژه پایین را امتحان کنید. با استفاده از پرایمر ریمل و ریمل می توانید تمرکز بیشتری ایجاد کنید تا مژه های شما برجسته تر به نظر برسد.

 

۶- آموزش کشیدن خط چشم برای چشمان دور از هم

در اینگونه چشم ها، هر فرمول خط چشم برای شما مفید خواهد بود. از گوشه داخلی پلک با خط ضخیم تر و مخروطی تا انتها شروع کنید. جلوه چشم کج کاملاً با شکل چشم شما مطابقت ندارد، بنابراین سعی کنید خط چشم را به جایی که مژه های شما ختم می شود بکشید.

 

حتما مطالعه کنید
وسایل مورد نیاز برای هاشور ابرو

۷- آموزش کشیدن خط چشم برای چشم های نزدیک هم

اگر چشمان شما به هم نزدیک است، از داخل پلک خط چشم نکشید. در عوض فقط از نقطه میانی پلک بالا شروع کنید. در انتهای پلک یک طرح کلی ایجاد کنید و یک دنباله ایجاد کنید.

 

  • نکته: علاوه بر ظاهر و شکل چشم ها، اگر پلک های شما دارای بافت (چین و چروک های کوچک)، حجیم یا حساس هستند، باید مداد خط چشم طولانی مدت را انتخاب کنید و اگر پلک های صاف و غیر حساسی دارید، می توانید بین یک مداد طولانی مدت یا یک خط چشم مایع یکی را انتخاب کنید.

 

تاریخچه خط چشم

خط چشم یک محصول آرایشی است که برای تعیین خط چشم استفاده می شود، به طوری که باعث می شود چشم ها کمی بزرگتر به نظر برسند.

بارز ترین عملکرد آن عنصر تزئینی روی صورت است. در حال حاضر این محصول دارای سابقه طولانی در تمدن بشری است. ما می دانیم که مصری های قدیم چشم خود را با محصولی به نام سرمه خط می زدند.

مصری ها علاوه بر اینکه خط چشم‌ را یک عنصر زیبایی می دانستند، به علاوه از خط چشم برای محافظت از چشم خود در برابر نور خورشید استفاده می کردند. آن ها همچنین معتقد بودند که می تواند از عفونت چشم جلوگیری کند. همچنین این باور رایج بود که خط چشم می تواند در برابر “چشم بد” محافظت کند. از سوی دیگر در بین النهرین استفاده از خط چشم برای اهداف زیبایی متداول بود. به همین ترتیب در خاور نزدیک و میانه، این امر در بین زنان عرب رایج شد. از سال 1960، خط چشم مایع مورد استفاده قرار گرفت.

 

حتما مطالعه کنید
ترفندها و نکات مهم آرایش مخصوص صورت های کشیده

انواع خط چشم

۱- خط چشم مداد

خط چشم مدادی رایج ترین نوع خط چشم است، بنابراین درک نحوه عملکرد خط چشم بسیار مهم است. ویژگی اصلی این خط چشم ها این است که آنها بسیار نرم هستند که هم به صورت ماژیکی و هم مدادی عرضه می شوند. توصیه می کنیم قبل از استفاده، نوک آن را گرد کنید تا به پوست شما آسیبی نرسد.

 

۲- خط چشم مایع

این خط چشم ها در دو نوع ارائه می شوند. برخی با ظاهری شبیه به نشانگر، با یک برس کوچک در انتها ساخته شده اند و بقیه شبیه لاک ناخن هستند. در هر صورت خط چشم مایع تأثیر بسیار شدیدتری نسبت به مداد دارد.

 

۳- خط چشم ژل

خط چشم ژلی شبیه خط چشم مایع است، با این تفاوت که هنگام خیس شدن راحت تر برداشته می شوند.

  • نکته: از آنجا که خط چشم انواع مختلفی دارد، توصیه می کنیم همه آنها را امتحان کنید تا زمانی که به بهترین گزینه خود برسید.

 

انواع خط چشم

چگونه می توان با آموزش کشیدن خط چشم به اثر دلخواه دست یافت

– برای دستیابی به چشم های گربه ای یا بادام شکل، بهتر است که خط بالای مژه ها را روی پلک بالا بکشید. برای بهترین نتیجه، استفاده از خط چشم مایع یا ژل است.

– برای عمق بیشتر به ظاهر و تشدید جلوه ریمل، خط چشم را در قسمت داخلی پلک بالا بمالید. برای دستیابی به اثر دلخواه، از مداد خط چشم نرم استفاده کنید.

– اگر می خواهید چشمان خود را بیشتر بزرگ کنید، برای تشدید خط پلک پایین از مداد سیاه یا سفید استفاده کنید.

– برای ترسیم قسمت مژه های پایینی در قسمتی که به مژه چسبانده شده است، بهتر است از مداد با نوک سفت استفاده کنید تا از ایجاد لکه در اثر بریدگی طبیعی پوست جلوگیری شود.

– خط چشم پلک پایین همیشه باید حدود 3 برابر نازک تر از پلک بالا باشد.

پیشنهاد ما به شما

کانتور صورت چیست و چه لوازم آرایشی نیاز دارد؟

کانتور صورت چیست و چه لوازم آرایشی نیاز دارد؟

آشنایی با کانتور صورت ما در این مقاله در مورد آشنایی با کانتور صورت توضیحاتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *