آموزش بافت مو

یادگیری و آموزش بافت مو

 آموزش بافت مو

هر آنچه بایستی در مورد آموزش بافت مو دانست. بافت مو انواع مختلفی دارد و یکی از محبوب ترین خدمات عرضه شده در مراکز زیبایی می باشد. بافت مو نیازمند ابزار و لوازم اندکی است اما لازم به ذکر است که یک آرایشگر فقط با مدرک مربوط به بافت مو نمی تواند درآمد زایی آنچنانی داشته باشد در این صورت بهتر است هنرجو در دوره های آموزش اکستنشن یا شینیون مو نیز حضور یابد و مدارک لازم را کسب نماید. تا با اخذ گواهی نامه های مرتبط بتواند بازار کار فوق العاده ای داشته باشد، یک آرایشگر بایستی به کلیه مدل مو های جدید مسلط باشد.

 هنر جو با سپری نمودن ادوار حرفه ای و اخذ گواهی موثق فنی حرفه ای به آسانی به بازار کار وارد شده و می تواند درآمد عالی از تخصص خود کسب نماید. برای یادگیری و آموزش انواع بافت مو ی توان به سالن زیبایی نازنین ربانی مراجعه نمود در این آموزشگاه  آرایشی می توان به راحتی با صرف کمترین هزینه به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شد و به راحتی از این راه می توان کسب درآمد نمود.

 

 آموزش بافت مو

علل متنوع یادگیری و آموزش بافت مو

 فاکتور های زیر فقط چندین علت ساده ولی عاقلانه برای بافت مو می باشد که امروزه این هنر در حال رشد و پیشرفت بسیاری می باشد:

  • یکی از علل آموزش بافت مو محبوب بودن و پر هوادار بودن آن است.
  • گوناگونی و تنوع بسیار و به گونه ای نامحدود بودن متد ها و مدل های آن
  • کم هزینه بودن دوره های آموزشی آن
  • بازدهی بالای این حرفه
  • بدون احتیاج با لوازم و ابزار بسیار ( فقط با لوازم ساده نظیر کش و لوازم مقدماتی می توان این کار را انجام داد).
  • از دیگر علل آموزش بافت مو می توان به سرگرم کننده بودن این هنر اشاره کرد.
  • قابلیت الگو برداری از ویدئو های بسیار زیاد موجود در اینترنت و شبکه های مجازی و…

نحوه آموزش بافت مو تیغ ماهی

برای بافت مو تیغ ماهی بایستی اعمال زیر را انجام داد:

ابتدا موها را بایستی شانه زد و اندکی ژل بر روی مو ها مالید تا بافت مو ها خیس به نظر برسد. اگر دوست دارید بافت روی موها جذاب و زیبا به چشم آید مطلوب است موها را موج دار کنید. موها را به دو نیمه مساوی تقسیم کنید.

بخش سمت راست موها را بهتر است با دست راست بگیرید و کمی از موهای سمت چپ را بیرون بیاورید. برای اقسام متنوع این بافت این میزان از مو را به درون سمت راست ببرید.

در مرحله بعد آموزش بافت مو تیغ ماهی بایستی این کار را برای سمت چپ مو ها نیز  انجام دهید. موها قسمت راست را با دست چپ نگه دارید و اندکی از موهای سمت راست را به درون آن ببرید.

با یکی از قسمت ها شروع کنید به این شکل که یک بخش کوچک از دسته اول را سوا کنید و از بالای دسته اول عبور دهید بعد از آن با دسته بعد تلفیق کنید.

این عمل را بایستی بر روی دسته دوم نیز انجام دهید به اندازه ای این کار را اعمال کنید که به آخر موها برسید به این شکل که سوا کنید، عبور دهید  و در پایان تلفیق کنید.

در انتها بایستی با یک کش آخر بافت را ببندید و هر دو سمت بافت  را بکشید تا مقدار مو ها از خیلی بیشتر از آنچه که دیده می شوند به نظر بیایند. توسط تافت می توان بافت مو ها را براق، زیبا و مرتب کنید.

برای اینکه این مدل جذاب تر به چشم آید مطلوب است درون موها مقداری هایلایت یا رنگ های زیبای فانتزی داشته باشید.

 

حتما مطالعه کنید
حالت دادن به موهای بلند

نحوه آموزش بافت مو تیغ ماهی

شیوه برگزاری کلاس آموزش بافت مو

کلاس های مربوط به آموزش بافت مو به شیوه خصوصی، نیمه خصوصی و نیز عمومی برگزار می شوند. معمولا تعداد افرادی که این کلاس ها را تشکیل می دهند در خصوصی ۱ الی ۳ نفر در نیمه خصوصی ۳ الی ۵ نفر و کلاس های عمومی ۵ الی ۱۵ نفر می باشند.

احتمال برگزاری کلاس ها در پایان هفته برای افراد شاغل و دادن خوابگاه برای هنر جوهایی که از شهرستان تشریف آورده اند از امتیازات آموزشگاه آرایشگری است.

ابزار و تجهیزات مورد نیاز دوره های آموزش بافت مو

لوازم و تجهیزات مورد نیاز دوره های آموزش بافت مو دربردارنده سشوار، مولاژ شینیون، بیگودی، فیکساتور معمولی، شانه، فیکساتور قوی، برس، چسب مو، کش قیطانی، ژل، سرم ویژه، واکس، سنجاق مویی رنگی، سنجاق ریز، سنجاق درشت، سنجاق مویی ریز و… می باشد.

نکته حائز اهمیت این است که در دوره های آموزش بافت مو پک ابزار و لوازم عمومی به شکل رایگان به هنر جو ها عرضه خواهد شد.

آشنایی با نحوه آموزش بافت مو فرانسوی

آموزش بافت مو فرانسوی به این صورت می باشد که نخست بایستی مو ها را شانه زده و گره های موجود در مو ها را از هم باز نموده و برای این کار می توان از اسپری دو فاز برای هموار کردن و رام نمودن موها استفاده کرد.

با استفاده از یک شانه دم باریک یا اگر شانه در دسترس نبود به وسیله انگشتان دست، مو ها را بر روی سر به ۳ بخش برابر تقسیم کنید. سه بخش را از هم جدا کنید تا مشخص باشند.

بافت مو را با این ۳ بخش مجزا از هم آغاز کنید و به آهستگی به قسمت پایین مو حرکت کنید، دقت کنید که بایستی از بخش های پایینی مو و دو طرف سر، مو بیفزایید تا به بافت اضافه شوند. این کار را به حدی ادامه دهید تا تمام مو در این نوع بافت جای بگیرد و در آخر با یک کش این بافت زیبا را محکم کنید.

نحوه آموزش بافت مو هلندی

موهای را همانند بافت مو فرانسوی بایستی شانه زد و گره های آن را نیز باز نمود. پس از آن مو ها را رو سر به شکل یک مثلث به ۳ بخش مساوی تقسیم کنید.

تفاوت بافت مو هلندی با فرانسوی این است که بایستی به جای رد دادن دسته مو ها از روی یکدیگر ، بخش وسطی را از درون به داخل کشید. این عمل سبب می شود بافت خیلی زیبا و برجسته به نظر بیاید . همانند تور های هلندی.

 

حتما مطالعه کنید
شناخت ابزار و لوازم مش کردن مو

 

نحوه آموزش بافت مو هلندی

پیشنهاد ما به شما

لوازم مش کردن مو

شناخت ابزار و لوازم مش کردن مو

 لوازم مش کردن مو آرایش کردن از گذشته تا به امروز دارای اهمیت زیادی نزد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *